Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Bekertje
Berichten: 134
Lid geworden op: 26 februari 2013
Contacteer:

reseller

16 september 2014

Hallo allen,

Op mijn webshop verkoop ik zelf ontwikkelde wanddecoratie. Denk aan deurstickers, muurstickers en tuinposters.
Op moment verkoop ik vooral aan particulieren en bedrijven die een product kopen voor eigen gebruik.

Nu wil ik mijn markt uitbreiden door deze producten ook voor resellers ter beschikking te stellen.

Wie doet dit nog meer en watis je ervaring?

Groet Sybren
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: reseller

17 september 2014

Ten eerste kan je natuurlijk de vraag stellen waarom een bedrijf een reseller van jou producten zou willen worden?

Je verkoopt het immers zelf al aan particulieren dus voor bedrijven niet interessant om het nog door te verkopen willen ze er nog wat aan verdienen.

Je hebt bijv een merk. Deze verkopen hun producten op hun eigen site voor 200 euro (adviesprijs). Inkoop is het product 100 euro. Om het interessant te houden moet je van je resellers verlangen dat de adviesprijs aanhouden. Klanten vinden het niet leuk als ze iets gekocht hebben en het bij een concurrent het voor bijv 150 euro zien staan.

Ik verkoop ook nog wel eens aan bedrijven die de spullen doorverkopen. Op het eind houd je daar ook het meeste aan over en heb je het minste werk eraan. Het zijn dan ook nooit webwinkels maar bijna altijd bedrijven die een service leveren. Voor een webwinkel is het dan al snel te duur.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl