Nieuwe leveranciers vragen bij welke leveranciers je zit?

1
Hallo,

Misschien is het antwoord er zo 1 van "Ooohhh, op die manier!", maar op dit tasten we er nog even over in het duister: met regelmaat krijgen we namelijk vragen van leveranciers die we benaderen om zaken mee te doen, bij welke leveranciers we op dat moment al afnemen.

Waarom is dit en waarom zou ik die informatie delen... of waarom zou ik het niet delen, dat kan ook natuurlijk (want misschien vragen ze het wel met een hele goede reden)? Hopelijk kan iemand hier ons meer duidelijkheid over verschaffen.

groeten,
Arckoo

Re: Nieuwe leveranciers vragen bij welke leveranciers je zit

2
Een dergelijke vraag dient kennelijk om vast te stellen hoe de onderhandelingspositie van de nieuwe leverancier is. Imho zegt de naam van jouw leverancier nog niets over de afspraken die ze met jou als klant hebben gemaakt over producten, prijzen, levertijden etc.

Andersom doe ik het nog wel eens. Potentiële klant zegt dat hij elders goedkoper kan slagen (papieren tassen o.a.). In dat soort gevallen vraag ik wel bij wie en wat de prijs is. Soms klopt dat. En soms ook niet omdat prijzen ex. BTW blijken te zijn er nog een fors bedrag aan orderkosten / verzendkosten bij komt. Vergelijking moet natuurlijk wel eerlijk zijn.

Re: Nieuwe leveranciers vragen bij welke leveranciers je zit

3
Mijn leverancier weten allemaal bij wie ik koop. Ik vertel ze dat gewoon.
Voordeel is dat ze dat scherp houdt qua prijs.
Voor sommige producten werk ik met 1 hoofdleverancier voor de massa en 2 andere waar ik minder bestel. Bij 65-70% bij 1, rest bij 2 anderen.
Qua prijs zit het allemaal gelijk ondanks dat ik bij de kleinere minder afneem. Ze weten als ik ontevreden ben met de hoofdleverancier dat ze ook meer krijgen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Nieuwe leveranciers vragen bij welke leveranciers je zit

5
Ik heb zelf een aantal jaren in de bloemen gewerkt. Ik vroeg altijd waar ze op dit moment inkochten. De reden?

We weten de prijzen en kwaliteit van onze concurrenten. Als ik weet als iemand nu bij leverancier A afneemt die dus duur is ging ik normale prijzen vragen. Wist ik dat ik te maken had met iemand die met een leverancier te maken had die stuntprijzen had probeer ik dezelfde prijs aan te houden of er net onder mits er nog aan verdient werd.

Het beste is dan om niet je leverancier te vermelden en als je een prijslijst krijgt zeggen dat het net iets duurder is als je huidige leverancier. Misschien krijg je extra korting!!
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl