Alibaba taxen

1
Ik wil een producten kopen op Alibaba ze kosten 200 dollar per stuk.

Moet je hier taxen op betalen en hoeveel?

Re: Alibaba taxen

3
Dat is ongeveer 160 euro. De kosten zijn ook afhankelijk van de transporteur. DHL EMS Fedex rekenen 25 euro handelingskosten maar PostNL dacht ik 13,50. Daar komt dan nog 21% BTW overheen en dat was het wel zo'n beetje.

Sommige producten worden ook nog extra belast en voor zonnepanelen geldt bijv een andi dump heffing
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: Alibaba taxen

4
Electronixs.nl schreef:Dat is ongeveer 160 euro. De kosten zijn ook afhankelijk van de transporteur. DHL EMS Fedex rekenen 25 euro handelingskosten maar PostNL dacht ik 13,50. Daar komt dan nog 21% BTW overheen en dat was het wel zo'n beetje.

Sommige producten worden ook nog extra belast en voor zonnepanelen geldt bijv een andi dump heffing
Dat laatste is dan weer een leuke. Kan ik een leuk stukje offtopic informatie over geven. Inmiddels hebben diverse chinese producenten deals gesloten met de EU. Waardoor de anti dump heffing dan soms weer niet op gaat. Ze hebben dan gewoon illegale prijs afspraken, maar dan met de EU.

De belasting was bedoelt, om te voorkomen, dat China de Europese markt kapot maakt. Sommige Chinese fabrikanten zijn zo slim geweest om gewoon met de EU in gesprek te gaan en dan een minimum prijs met de EU overeen te komen, onder voorwaarde, dat ze dan de dump belasting niet hoeven te betalen.

Dus gewoon leuke illegale prijs afspraken, maar den legaal. Leve de corruptie! eehm.. EU bedoel ik!

Dan wordt het nog leuker, omdat diezelfde Chinese producenten de EU met recht te slim af zijn. Vervolgens geven die Chinese producenten rare cash back deals en dergelijke om alsnog de zonnepanelen voor dump prijzen aan te kunnen bieden, maar dan zonder de anti dump belasting.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Alibaba taxen

5
Beste,

Je moet een aantal dingen betalen bij het invoeren van producten (van buiten de EU), dus ook als deze van Alibaba komen.

1: Je moet verwerking of administratie kosten betalen aan de verzendmaatschappij. Dit is meestal 10 a 20 euro per zending.

2: Je moet invoerrechte betalen als je totale order bedrag meer is dan 150euro (excl. btw). Zoek zelf de juiste Taric/HScode. Aan de hand van deze code worden je invoerrechten berekend. Als je deze niet zelf zoekt en doorgeeft, doet de DHL of FEDex, of wat dan ook, het voor je en dit is niet altijd de voordeligste, dus betaal je een aantal % meer.

3: Verzendkosten en als deze gratis zijn, laat dit dan duidelijk vermelden op de public invoice, anders worden er geschatte verzendkosten berekend door de verzendmaatschappij en betaal je hier ook BTW over.

4: Vervolgens betaal je over dit totaal nog eens 21% BTW. Dus over de aanschaf, invoerrechten, verzendkosten en verwerking/administratie kosten.

Nu doen veel handelaren uit China een lager bedrag op je factuur zetten, zodat je geen invoerrechten hoeft te betalen omdat het bedrag onder de 150euro zit. Let hier op en laat dit niet toe! Dit kan je in grote problemen brengen met de belastingdienst en daar zit je niet op te wachten!

Verder zijn er nog wel wat punten waar je op moet letten zeker als je importeert via kanalen als Alibaba, maar dat is weer wat voor een ander topic.
Cahec Global, uw partner in partij en groothandel