Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
PSL_010
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 januari 2015

Belastingvrije pakketten tot 22,- ook voor bedrijven?

02 januari 2015

Even een vraagje

Het belastingvrij ontvangen van pakketten met een waarde van 22,-. Is dit alleen voor particulieren of ook voor bedrijven? Ik kom hier eigenlijk geen wijs uit op de site van de douane.

Of kan ik gewoon bestellen ook al is het boven de 22,- omdat ik de belasting terug kan vragen?

Met vriendelijke groet
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Belastingvrije pakketten tot 22,- ook voor bedrijven?

02 januari 2015

Het probleem zit hem wat mij betreft niet in de belasting, maar meer in de bijkomende kosten die partijen als PostNL rekenen. Voor een simpel pakket is dat namelijk 13 euro, naast de BTW die je moet betalen. Je kunt dan beter zorgen dat je daaronder blijft, of grotere zendingen hebt waardoor die 13 euro te verwaarlozen is.
 
Peet
Berichten: 66
Lid geworden op: 04 juli 2012

Re: Belastingvrije pakketten tot 22,- ook voor bedrijven?

03 januari 2015

Wat wou je terugvragen dan?
Normaal vraag je de btw terug van de inkoop, heb je die niet dan betaal je dus gewoon de volle 21%.

Ze hebben een heel tabblad voor particulieren en bedrijven bij de belasting..
kijk b.v. eens op http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... er_brengen
 
PSL_010
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 januari 2015

Re: Belastingvrije pakketten tot 22,- ook voor bedrijven?

04 januari 2015

Bedankt voor de snelle reacties hier heb ik wat aan!

Ik dacht dat als ik bijvoorbeeld voor 100,- items uit Brazilie zou bestellen, dan 21,- btw zou moeten betalen en die dan vervolgens weer kon aftrekken bij de kwartaal afrekening.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Belastingvrije pakketten tot 22,- ook voor bedrijven?

04 januari 2015

Dat klopt. Je krijg een factuur met 21 euro BTW + Administratie kosten. De BTW kan je terugvragen en de administratiekosten kan je als kosten opvoeren. Het product zelf boek je dan met 0% in.

Maar let op. Krijg je er geen factuur bij omdat de juiste waarde niet is aangegeven dan mag je dit dus niet zomaar BTW gaan aftrekken. Mijn advies is dan om het product met 0% BTW in te boeken. Als je dit vaak bij de hand hebt kan je beter bij de belastingdienst art 23 aanvragen. Hiermee wordt de BTW verlegd
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
John7
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 oktober 2015

Re: Belastingvrije pakketten tot 22,- ook voor bedrijven?

13 oktober 2015

De vraag van dit topic ook aan de belastingdienst gesteld.

Kreeg als antwoord dat over producten waarover geen belasting word geheven (pakketjes tot 22 euro) dat je dan achteraf een brief naar de Douane moet sturen om alsnog die belasting over te maken.... Dus achteraf nog ff 2 euro overmaken als je iets voor 10 euro hebt besteld...

Iemand hier ervaring mee? Klinkt niet echt logisch. Kost al meer aan tijd bij alle partijen(mij, douane en belastingdienst) dan dat die 2 euro waard is..
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Belastingvrije pakketten tot 22,- ook voor bedrijven?

13 oktober 2015

Als je regelmatig pakketten ontvangt is het beter art 23 aan te vragen bij de belastingdienst.

Je haalt er geen voordeel uit dus bij controle zal je waarschijnlijk geen boete krijgen.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
John7
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 oktober 2015

Re: Belastingvrije pakketten tot 22,- ook voor bedrijven?

15 oktober 2015

Oke dat klopt, maar daar heb ik nu niets aan aan de paar dingen die ik al besteld heb.
De douane zegt namelijk dat je achteraf helemaal niets aan hun kan betalen.

Dus lekker handig weer dat niemand weet (bij die twee instellingen dan) hoe ik dit moet oplossen...
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Belastingvrije pakketten tot 22,- ook voor bedrijven?

15 oktober 2015

Gewoon laten zoals het is. Klaar.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht