Inkoop/verkoop computers

1
Beste webwinkelforum,

Ik vraag mij af of het volgende toegestaan is als bedrijf (ZZP):

Bij webshops computer onderdelen kopen, waarvan ik een pc bouw die ik verkoop met winst. ( Max 10-20 computers per maand)

Ik wil liever niet bij een leverancier inkopen, omdat ik dan moet investeren in voorraad e.d
Het liefste koop ik de onderdelen gewoon bij een webshop.

Als dit gewoon mag, ben ik dan verplicht om de webshop waarbij ik koop op de hoogte te stellen van mijn bezigheden?

Ik hoor graag jullie reactie.

mvg,
roy

Re: Inkoop/verkoop computers

2
Je mag aannemen dat een moederbord, interne harde schijf, geluidskaart, enzovoort die zijn bestemd om in te bouwen in een computer gewoon in een computer mogen worden ingebouwd.

Waar je wel rekening mee moet houden, is dat dit gevolgen kan hebben voor de garantie en de productaansprakelijkheid. Als een onderdeel het begeeft (en bij pc's gebeurt dat vroeg of laat altijd), wil je daarover goede afspraken hebben met je leveranciers.
StoreCore.io

Re: Inkoop/verkoop computers

3
vind het wel een leuk idee, heb hier zelf lang geleden ook nog over gedacht.

Je kunt wel wat winst maken op een goed systeem in elkaar zetten en doorverkopen; maar zoals Ward al zegt loopt je daar wel de nodige risico's.

Je mag de producten gewoon doorverkopen zonder de oorspronkelijke leverancier hiervan op de hoogte stellen; tenminste, zolang je het binnen Europa inkoopt.
Voor de software die je eventueel erbij levert gelden uiteraard andere regels, maar daar ben je vast zelf wel van op de hoogte.