Hoe weet je wanneer je met imitatie producten te maken hebt?

1
Ik zit dus met het volgende, ongetwijfeld haalt minstens 99% hier ook zijn spullen uit china:P , maakt niet uit op wat voor manier :lol:.
Nu is mijn vraag; Wanneer weet je nou dat een lay out/design van een product die je wilt kopen uit china nou niet een design/model is die gewoon gekopieerd is van een groot merk of bedrijf?
hoe doen jullie dat, of wachten jullie tot je een leuke boete moet betalen?

mvg
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hoe weet je wanneer je met imitatie producten te maken h

5
Zelf doe ik er eigenlijk helemaal geen onderzoek naar. De producten zijn of opensource of ik koop direct bij de fabriek die ze maakt. Er is en een product die de fabriek ook maakt onder een merknaam die hier wordt verkocht. Zij printen dan hun eigen logo erop en wordt het ook als een ander merk verkocht. Het ontwerp is in beheer van de fabriek. De merknaam van de afnemen in de EU.

Ik denk ook wel dat het voor zich spreekt bij imitatie bijv merken als Apple Samsung Beats en dergelijke
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl