Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
DaanR
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2015

Grote partijen op sites zoals dealextreme.com inkopen

12 mei 2015

Hey mensen,

Ik heb het zo snel nog niet kunnen vinden op dit forum dus bij deze:

Ik vroeg me af of het legaal is om producten via bijvoorbeeld dealextreme in te kopen om deze vervolgens op je eigen webshop te verkopen. Ik zag iets voorbij komen dat het mag onder de voorwaarde dat je die producten niet als nieuw bestempeld en aangeeft bij de fiscus. Klopt dit? Of komt er meer bij kijken?

Groetjes,
Daan
 
Peet
Berichten: 66
Lid geworden op: 04 juli 2012

Re: Grote partijen op sites zoals dealextreme.com inkopen

12 mei 2015

Ik geloof dat je het gewoon als nieuw kunt verkopen maar of het allemaal verstandig is...

7 jaar terug was zo iets een leuke handel, nu is er te veel concurrentie, controleert de douane strenger op invoer en maken die sites zelf ook al in het Nederlands reclame (sommige zijn zelf al op marktplaats gezien).
Komt bij dat iedereen zelf de producten ook gratis kan bestellen vanuit China..

Dus ik zou er nog eens rustig over nadenken of dit de weg is die je wilt begaan.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Grote partijen op sites zoals dealextreme.com inkopen

13 mei 2015

Ik koop persoonlijk zeker bij dit soort sites. De producten zitten vaak niet in de verpakking waardoor ze er niet mooi uit zien om door te verkopen.

Eigenlijk worden de klanten flink verpest sinds die site's ook in het Nederlands adverteren. Klanten hebben vaak niet door dat ze buiten de EU kopen en komen dan voor onverwachte kosten te staan. Ook zit er vaak een verzendtijd aan vast van minimaal 3 weken. Deze info staat wel vermeld in de kleine lettertjes overigens.

Nu ga je dus klanten krijgen dit de prijs gaan vergelijken met de Chinese shops maar de levertijd willen van een Nederlands. Mijn ervaring is dat deze klanten dus eigenlijk nooit tevreden zijn.

Bestellen ze het bij jou dan vinden ze zich bekocht omdat je "te duur bent". Bestellen de wel dircht uit China dat is de verzendtijd weer te lang naar hun zin. 6 weken is ook geen uitzondering.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht