Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
renevanderlee
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2015

Lijst met cartridges en printers die compatibel met elkaar z

20 mei 2015

Hallo,

Ik ben bezig een inkt cartrige en toner webshop op te zetten. Echter blijkt het erg moeilijk om goede content te krijgen waarbij alle printers vermeld staan en de daarbij passende inkt of toners. Kan iemand mij hieraan helpen.

Hoor graag van u

mvg
Rene van der Lee
 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Re: Lijst met cartridges en printers die compatibel met elka

01 juni 2015

Bij 123inkt.nl werken honderden medewerkers die dit allemaal handmatig bijhouden...
Het is niet een makkelijke markt vrees ik.
 
wawagee
Berichten: 178
Lid geworden op: 02 november 2013

Re: Lijst met cartridges en printers die compatibel met elka

02 juni 2015

Bij 123inkt.nl werken honderden medewerkers die dit allemaal handmatig bijhouden...
Dit lijkt me nogal ruim geschat ... :D
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Lijst met cartridges en printers die compatibel met elka

02 juni 2015

Bij 123inkt.nl werken honderden medewerkers die dit allemaal handmatig bijhouden...
Whahahahaha... :lol:

Er bestaat gelukkig zoiets als gestandaardiseerde productinformatie.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Re: Lijst met cartridges en printers die compatibel met elka

02 juni 2015

Het is niet dat die honderden medewerkers daar allemaal mee bezig zijn, ik wil maar zeggen dat het lastig is om eenzelfde goede informatie te hebben (en te houden) als je maar in je eentje bent.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Lijst met cartridges en printers die compatibel met elka

02 juni 2015

Het is niet dat die honderden medewerkers daar allemaal mee bezig zijn, ik wil maar zeggen dat het lastig is om eenzelfde goede informatie te hebben (en te houden) als je maar in je eentje bent.
Ik dacht serieus dat je een grapje maakte, maar inhoudelijk heb je natuurlijk gelijk: productkennis is de toegevoegde waarde van een value added reseller. Zonder goed gevulde kennisbank/database ben je nergens in deze markt.

Die data zou ik alleen niet handmatig gaan zitten inkloppen — niet met één man, maar ook niet met vijftig in Pakistan.

Icecat telt 9.919 producten in de rubriek "laser toner & cartridges" en 643 producten in de rubriek "laser/LED printers" plus 1.118 producten in de rubriek "multifunctionals". Daarmee heb je 9.919 × (643 + 1.118) = 17.467.359 combinaties van compatibele en incompatibele printers en cartridges. En dan heb je nog niet alle typen printers...