Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
rubinjo13
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 maart 2014

betalen invoerrechten etc.

10 juni 2015

Beste leden,

ik zit met de volgende kwestie:

Binnenkort ga ik een een heel aantal wielerkleding sets importeren(eigen ontwerp).
Het gaat om een bedrag van +- 800 euro.

Hier komen dus nog kosten overheen zoals invoerrechten en belasting.
Deze moeten als het goed is aan de deur betaald worden.

Het probleem is echter dat ik gewoon 40 uur werk, en ik ben niet in de gelegenheid om het pakket op mijn werkt te ontvangen. Weet iemand hier een oplossing voor? is het bijv ook mogelijk om te regelen met de vervoerder(waarschijnlijk Fedex) om het bij een vestiging op te halen en dan te betalen?

Heeft iemand hier ervaring mee? of ideeën?
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: betalen invoerrechten etc.

10 juni 2015

Bij de buren? Ophalen bij het depot? Vragen om zaterdaglevering? Wanneer e.e.a. door PostNL wordt bezorgd, krijg je in dit geval waarschijnlijk een verzoek tot betaling vooraf: na betaling kun je het laten afleveren bij het postkantoortje in de buurt. Succes!
 
PixieBell
Berichten: 97
Lid geworden op: 15 september 2011

Re: betalen invoerrechten etc.

10 juni 2015

Fedex rekent achteraf op factuur. Dat maakt het makkelijker om op een ander adres te laten bezorgen, mocht je die optie wel hebben.
 
; )
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 december 2014

Re: betalen invoerrechten etc.

11 juni 2015

Fedex rekent achteraf op factuur. Dat maakt het makkelijker om op een ander adres te laten bezorgen, mocht je die optie wel hebben.
Ik geloof dat je bedragen van boven €150 aan de deur moet betalen, tenzij je bij Fedex klant bent.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
PixieBell
Berichten: 97
Lid geworden op: 15 september 2011

Re: betalen invoerrechten etc.

11 juni 2015

Dat wist ik niet! Ik heb er wel eens van rond dat bedrag, maar nooit van 800 euro. Dat is jammer zeg! Misschien toch even bellen en kijken wat voor oplossing ze kunnen bieden. Die zou er toch moeten zijn, of gevonden kunnen worden. Succes!!
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: betalen invoerrechten etc.

11 juni 2015

Fedex rekent achteraf op factuur. Dat maakt het makkelijker om op een ander adres te laten bezorgen, mocht je die optie wel hebben.
Ik geloof dat je bedragen van boven €150 aan de deur moet betalen, tenzij je bij Fedex klant bent.
Bij DHL en UPS hoeft dat niet. Met Fedex heb ik nog geen ervaring. Misschien kan je een andere vervoerder kiezen?
 
PixieBell
Berichten: 97
Lid geworden op: 15 september 2011

Re: betalen invoerrechten etc.

12 juni 2015

Ik heb de administratie er eens bij gepakt. Bedragen van 800 euro heb ik niet, dus waar de grens ligt weet ik niet.
Maar ik heb facturen van over de 200 euro van Fedex, die per factuur verzonden zijn. Dat is wel met EORI nummer op de zending aangegeven. Maar dat zal jij vast ook wel hebben.
Ik zou het toch eens navragen. Succes!
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: betalen invoerrechten etc.

12 juni 2015

Ik ben bij Fedex nog niet tegen een limiet aangelopen. Voordat ze onze artikel 23 vergunning verwerkt hadden zaten daar regelmatig facturen van 1700-1900 euro tussen.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: betalen invoerrechten etc.

15 juni 2015

Bij Fedex heb ik nog nooit aan de deur moeten betalen. Het factuur bedrag is dan tussen de 20 en 30 euro (over mijn producten wordt geen heffing gerekend) en de BTW wordt verlegt. Toen ik nog geen art 23 had moet ik regelmatig aan DHL aan de deur betalen 300 a 400 euro. DHL heeft nu een nieuw systeem. Je krijgt een SMS met een betaal-link waarmee er betaald kan worden voor de zending.

Zowel Fedex als DHL mag de producten ivm douane niet bij de buren afleveren!!! Dit geldt zeker voor art 23 waarin staat dat je alleen op het bedrijfsadres afgeleverd mag worden.

Bij DHL kan je gemakkelijk afhalen op Schiphol-Rijk. Kom wel na 19:30 anders sta je te wachten tot de chauffeur terug is van zijn rit.

Ook bij Fedex kon er af worden gehaald maar daar ben ik ook nog niet geweest. Fedex speel een vies spelletje door zending onnodig lang in de loods te laten liggen tot de voorspelde ontvangstdatum is bereik. Als je belt of ze het toch kunnen verzenden krijg je de melding dat je dan voor een express zending moet betalen. De chauffeur komt vrolijk langs voor een andere zending dus had ie het gelijk mee kunnen nemen.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht