Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Plucheke007
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 augustus 2015

Problemen met groothandel, kan ik iets doen?

20 augustus 2015

Ik heb al een hele tijd problemen met 1 bepaalde groothandelaar.
Iedereen heeft wel eens dat er iets misloopt bij de communicatie of dat er eens een levering niet komt of te laat of weet ik veel wat.
Maar wat ik wel niet kunnen vind is dat er consequent, iedere maand opnieuw, problemen zijn met leveringen. Dit gaat dan van levering op het verkeerde adres, tot levering die gewoon niet komen, levering die bijlange na niet volledig zijn zonder dat er verwittigd was, ... .
Dit is met één groothandelaar al maanden, als het al geen jaren is, aan de gang. Ik herinner me precies niet anders dan dat het zo geweest is, maar in het begin was het sporadisch eens een probleem, nu is het echt consequent iedere keer weer iets waardoor het niet meer werkbaar is voor mij. Om nu het laatste vb te geven. Ik plaats een bestelling, ze leveren steeds op woensdag (vaste leverdag die zijzelf gekozen hebben). Ze zeggen nooit een uur van levering en ik krijg ook nooit een extra bevestiging, op zich geen ramp, maar als je de voorbije 2 a 3 x gehad hebt dat ze gewoon niet geweest zijn, ben je toch op voorhand al wat ongerust. Maar dus, ik blijf woensdag dus speciaal heel de dag thuis (hoewel ik zelf ook leveringen zou kunnen gaan doen), 's middags doe ik al eens een telefoontje naar daar (buitenland dus kost ook wel wat) en zeggen ze mij dat alles in orde is. Om 17u nog steeds geen levering gehad, ik doe terug een telefoontje, nu zeggen ze nadat ze dan toch de vervoerder gecontacteerd hebben dat deze het pallet kwijt is en dat ze morgen (donderdag) een nieuwe levering komen doen. Omdat dit al de 100ste keer is dat ik zomaar een dag kwijt ben omdat ze niet komen leveren zijn, ben ik wel wat lastig, maar ze reageren hier totaal niet op. Dus donderdag maak ik weer mijn hele dag vrij voor de levering in ontvangst te nemen, met een beetje wantrouwen die ik 's morgens weer een telefoontje om te vragen of het in orde is voor vandaag, zeggen ze me dat die vandaag niet komt, maar sowieso morgen (vrijdag). Nu moet ik een 3de dag op rij vrijmaken voor 1 levering van 1 groothandelaar.
En ik zeg het, dit is niet de 1ste keer, ik zei het tegen hun ook, ik begin te denken dat ze het express doen want het is echt al maanden aan een stuk nu zonder dat het 1 x is gewoon in orde is. Hierdoor heb ik zoveel dagen verspild (wat me geld kost), klanten afspraken moeten verzetten (wat me klanten kost als dit te vaak gebeurt) en noem maar op.

Nu mijn vraag, kan ik hier iets tegen doen? Ze verkopen 1 welbepaald merk dat ik verkoop en waar ik een hele resem klanten voor heb. Ze zijn de exclusieve groothandel voor dit merk, dus ik kan hun niet zomaar laten vallen.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Problemen met groothandel, kan ik iets doen?

20 augustus 2015

6x zoveel bestellen. Dan heb je het maar 1x per half jaar....
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Problemen met groothandel, kan ik iets doen?

20 augustus 2015

Het lijkt erop dat je geen probleem hebt met de leverancier maar meer met de vervoerden. Ik neem aan dat het om 1 of 2 pallets gaat? Bij deze kleine hoeveelheden wordt het al snel tussen 3, 4 of zelf 5 verschillende vervoerders vervoerd. De kans op een foutje is groot of dat deze per ongeluk niet geladen is en dat is alles al snel weer 1 of 2 dagen vertraagd.

Een oplossing kan zijn. Zelf een goede vervoeder regelen zodat je daar meer invloed op hebt. Of misschien een kleine store box huren voor 100 euro per maand. De beheerder daarvan neemt dan je goederen aan. Als je al 2 dagen kwijt bent aan wachten dat lijkt me die 100 euro ook geen probleem.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
bertje
Berichten: 217
Lid geworden op: 06 februari 2015

Re: Problemen met groothandel, kan ik iets doen?

21 augustus 2015

Waarom ben je vanaf het begin dan bij deze groothandel gebleven?
Heb je geen andere opties?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.