Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
M&Ms
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 augustus 2014
Contacteer:

Speelkaarten/coachingkaarten laten bedrukken buitenland

09 oktober 2015

Beste leden,

We zijn inmiddels met onze website al een tijdje bezig om eigen producten te ontwikkelen.
Één daarvan is speelkaarten/coachingkaarten. Echter liggen de prijzen hier zo hoog in NL dat we aan het kijken zijn om het in het buitenland te laten doen.

Hebben er mensen ervaring met drukwerk/het bedrukken van speelkaarten in het buitenland?
We hebben diverse samples vanuit China binnen gekregen, echter vinden we het vanwege taal en afstand een erg grote stap het daar te laten doen.

Ik hoop dat iemand ervaring heeft of ons iets verder in de goede richting kan sturen.
www.smoely.nl | De website met een lach.
Smoely bedenkt en ontwikkeld producten voor ouders, pedagogen en kindercoaches.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Speelkaarten/coachingkaarten laten bedrukken buitenland

10 oktober 2015

Ik zie ook veel drukwerk voorbij komen dat in oostblok landen wordt gedrukt.

Zoals je aangaf heb je al een sample laten maken. Was je daar tevreden over? Heb je voor de sample moeten betalen? Normaal gesproken is een Sample gratis.

Het lijkt me verstandig als je tevreden bent over de sample om een proefbestelling te laten maken van een paar 100 of 1000 stuks. Vergelijkt de kwaliteit met de sample. Laat ze ook duidelijk weten wat je wilt en dat je een lagere kwaliteit niet accepteert en meld dit ook bij elk bestelling. Als iets onduidelijk is vraag het dan om het op een andere manier uit te leggen.

Het blijft een risico maar dat is bij een Nederlandse drukker natuurlijk ook zo. Ook in China hebben ze graag tevreden klanten die terug komen. Laat daarom ook merken als je tevreden bent en dat er vervolg bestelling binnen komen.

Ik persoonlijk geef mn Chinese leveranciers nog wel eens een Cadeau's als dank voor de samenwerking. Dit wordt erg gewaardeerd.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
M&Ms
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 augustus 2014
Contacteer:

Re: Speelkaarten/coachingkaarten laten bedrukken buitenland

12 oktober 2015

We hebben alleen samples gehad (geen proefdruk). De samples zagen er wel goed uit. Maar het is een beetje kort door de bocht om blind op die kwaliteit te vertrouwen denk ik.

Je zit ook met diverse soorten PDF bestanden e.d. waar je toch ook wel wat horror verhalen over hoort. vandaar mijn vraag hier even. daarnaast is de levertijd zo lang, dat je zo een aantal maanden verder bent als de batch niet goed is.

In polen hebben we ook gekeken, maar eigenlijk hetzelfde verhaal. Taalbarrière en toch ook een hoop verhalen met slechte kwaliteit. Ik hoopte dat iemand hier specifiek ervaring had met iets of iemand.

Mochten er toch nog wat suggesties of opties zijn, dan horen wij dit heel graag.
www.smoely.nl | De website met een lach.
Smoely bedenkt en ontwikkeld producten voor ouders, pedagogen en kindercoaches.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Speelkaarten/coachingkaarten laten bedrukken buitenland

12 oktober 2015

Specifieke drukkerijen zou ik niet kunnen noemen, maar ik weet dat veel kleurendrukwerk voor de gehele EU uit Spanje komt. Misschien kun je eens in die richting zoeken.

Bij kleine oplagen (tot 500 ongeveer) is digitaal printen goedkoper dan drukken. Daarvoor kun je wel prima terecht bij verschillende Nederlandse bedrijven. De grootste kostenpost is dan het stanswerk voor de spelkaartvorm, maar dat hoef je maar één keer in te regelen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.