Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Tim
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 februari 2015

artikelen verkopen van hobbyist

14 oktober 2015

Goedemiddag,

Ik vroeg mij af hoe het werkt als ik in mijn webshop zelfgemaakte artikelen van een hobbyist verkoop, ik fungeer dan zelf als een soort tussenpersoon.

Ik zet de artikelen in de webshop, bij een bestelling bestel ik het bij hem, betaal hem meteen en pak ondertussen mijn percentage.

Probleem is dat ik geen inkoopfacturen kan overleggen omdat hij natuurlijk niet aangesloten is bij de kvk en geen btw nr heefft.

Voordeel voor mij is dat ik met minimale inspanning mijn omzet vergroot, en een ontbrekende en onderscheidende niche binnen mijn webwinkel aanbied wat hopelijk weer een compleet nieuwe klantenstroom gaat opleveren.

voordeel voor hem is dat hij waarschijnlijk veel meer gaat verkopen omdat de artikelen nu veel breder aangeboden worden. (Nu verkoopt hij zijn spullen alleen door mondelinge reclame). Dat is iets wat hij zelf ook wil, maar ziet het niet zitten om een eigen webshop te starten, laat ik die opmerking alvast voor zijn :)

Waar ga ik allemaal tegenaan lopen met deze constructie en is het uberhaupt mogelijk om dit op deze manier te doen? Aangezien ik de rest van het assortiment gewoon via de "legale" paden inkoop heb ik hier totaal geen inzicht in.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: artikelen verkopen van hobbyist

14 oktober 2015

Je hebt geen inkoopfactuur maar wel kan wel een koopbon hebben. Hij kan het gewoon verkopen aan je en op een bon zetten. Alleen zonder BTW dus de kosten kun je wel aftrekken maar verder niet. Verkoop van jouw kant moet wel met BTW zijn dus je moet verkopen met marge voor jezelf + de BTW van 21%. Je zult dus een stuk duurder zijn dan wanneer hij het zelf verkoopt via mond op mond reclame. (Tenzij je het veel goedkoper van hem inkoopt)
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht