Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
daantje1981
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 juni 2015

help

01 november 2015

Vanaf februari heb ik een webwinkel in stoffen, ik was 1 van de eerste die stof van frozen en disney in mijn assortiment had, die kocht ik in in amerika.

Nu met verscherpte douane controles duurt het erg lang tot mijn stoffen in NL arriveren, daar door verlies ik veel klanten, maar andere webwinkels hebben nu ook frozen en minions in het assortiment. Waar ze ze vandaan halen kan ik niet achter komen.

En natuurlijk laat geen enkele webwinkelier los wie hun leverancier is.
Ik zit met mn handen in het haar. Zo goed als het in het begin ging, zo moeizaam gaat het nu.

Ik probeer klanten altijd zo goed mogelijk op de hoogte te houden via de nieuwsbrief en social media. Nog krijg ik verwijten naar mn hoofd dat ik klanten niet persoonlijk op de hoogte houd.

Ik wil niet de handdoek in de ring gooien, dit is mijn passie, en ik hoop er ooit echt mn hoofdinkomsten uit te halen.

Wie weet een oplossing.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: help

01 november 2015

Als import lang duurt moet je eerder (en meer) bestellen. Zorg dat je voorraad niet op is voor de nieuwe binnenkomt.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: help

01 november 2015

Eens, groter inkopen: dan heb je (a) altijd voorraad en (b) een scherpere prijs dan de concurrentie.

Trends in dessins en patronen komen en gaan. Als je door concurrentie in twee tijdelijke hypes al uit het veld wordt geslagen, denk ik dat je eens met een klein ondernemingsplan in kaart moet brengen waar je sterkten en zwakten liggen en wat je toegevoegde waarde in deze markt is.
 
daantje1981
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 juni 2015

Re: help

01 november 2015

Ik koop redelijk veel in.Deze keer was het zo enorm hard gegaan, dat had ik niet verwacht. Mijn webwinkel is nu nog een bijberoep. maar ik wil het natuurlijk uitbreiden.

Nou ben ik ook redelijk onzeker en bij een negatieve reactie ben ik al van slag ( ik zou wat harder moeten worden)

Ik vraag me alleen af, waar de andere webwinkels de vele stoffen kopen. ik kan ze namelijk nergens vinden. En daar baal ik van.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: help

01 november 2015

Begin bij het simpelste.
Vraag de stoffengroothandels hier in Nederland of ze op de plank hebben liggen wat jij wilt hebben.
 
Dribbel_
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 mei 2015

Re: help

01 november 2015

Dikke kans dat het uit bijvoorbeeld China komt. Met DHL heb je het dan binnen een aantal dagen in huis. Hoe lang duurt het bij jou van bestelling bij leverancier tot levering bij jou?
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: help

01 november 2015

Nou ben ik ook redelijk onzeker en bij een negatieve reactie ben ik al van slag ( ik zou wat harder moeten worden)
.
Dat hoort nu eenmaal bij het ondernemerschap. Gebruik deze feedback (ook al is dit soms er hard) om jouw webwinkel, product en service te verbeteren.

Geef je niet gelijk gewonnen, maar maak een plan om dit op te lossen,of in de toekomst te voorkomen.

Succes