Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Snijplotter die naast papier en sticker ook vilt kan snijden

03 maart 2016

Beste,

Wij zijn op zoek naar een leuke snijplotter die ook in staat is om vilt (wol) te snijden. Ik ben al een stevige week op internet aan het rond dolen maar veel verder dan gewone snijplotters kom ik niet. Wij willen veel letters en vormen gaan laten uitsnijden die we dan kunnen verwerken in eigen gemaakte artikelen voor onze webwinkel. Ook moet de plotter op dik/zwaar papier woorden uitsnijden zodat het stuk papier gebruik kan worden als een mal. Denk aan een woordje als "Toys" of "Boys" of "Girls". 

We zoeken een machine om te starten en we weten ook niet of het een investering is die loont. Dus proberen we het zo goedkoop mogelijk om een beginnetje te maken. 

Iemand een tip?
 
Gebruikersavatar
Dennis1
Berichten: 495
Lid geworden op: 26 september 2011
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Re: Snijplotter die naast papier en sticker ook vilt kan snijden

03 maart 2016

De enige die dat kan is de Summa F series. Dan kun je alles snijden. Echter.... de prijs....
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: Snijplotter die naast papier en sticker ook vilt kan snijden

03 maart 2016

De enige die dat kan is de Summa F series. Dan kun je alles snijden. Echter.... de prijs....
Haha ja dat zijn de pro machines natuurlijk. Ik zoek het iets kleiner. Zeg dat ik a4 / a3 zou kunnen werken. :P
 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Dennis1
Berichten: 495
Lid geworden op: 26 september 2011
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Re: Snijplotter die naast papier en sticker ook vilt kan snijden

04 maart 2016

De enige die dat kan is de Summa F series. Dan kun je alles snijden. Echter.... de prijs....
Haha ja dat zijn de pro machines natuurlijk. Ik zoek het iets kleiner. Zeg dat ik a4 / a3 zou kunnen werken. :P:D
Klopt. Maar je wenst ook een pro toepassing natuurlijk.
Iets anders bestaat simpelweg niet die dit allemaal kan.
A3 en A4 formaat plotters zijn eerlijk gezegd allemaal speelgoed dingen. Je gaat er toch voor? Dit soort machines zullen nooit de kwaliteit en het gemak kunnen bieden dan de professionele machines.
Met een goedkoop, bot mes is het lastig een vis perfect te fileren natuurlijk. Ja ok... 'het is toch een mes'.... maar het werkt toch nét anders. :)
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Snijplotter die naast papier en sticker ook vilt kan snijden

04 maart 2016

Tja, als  je een beginner bent en niet weet of de investering eruit gehaald wordt kun je ook met 'speelgoed' beginnen zoals jij het noemt.
Een goede pro printer kon ik voor 5295,00 euro kopen die alles kan met verschillende papiersoorten in laden en heel hoge snelheid. Maar als je dan per dag 30 velletjes print en soms even een ander papiertje erin moet doen dan kan ik met een printer van 140,00 euro ook uit de voeten. Het is maar een 'speelgoed' printertje maar hij voldoet prima voor de hoeveelheid werk die ik moet doen met een printer.
 
Gebruikersavatar
Dennis1
Berichten: 495
Lid geworden op: 26 september 2011
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Re: Snijplotter die naast papier en sticker ook vilt kan snijden

04 maart 2016

Ik begrijp dat je valt over mijn term 'speelgoed'. Maar je begrijpt vast wel wat ik daarmee bedoel.
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: Snijplotter die naast papier en sticker ook vilt kan snijden

07 april 2016

We zijn gegaan voor de Silhouette Cameo. Een hobby machine die tot nu toe precies lijkt te doen wat we willen. Nu kunnen we oefenen, kijken wat we er allemaal mee kunnen fabriceren en erin rollen. Ben benieuwd! :)
 
Sonjabos
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 oktober 2016

Re: Snijplotter die naast papier en sticker ook vilt kan snijden

01 oktober 2016

Lukt het snijden van vilt ook met dit apparaat?
Alvast bedankt voor uw info