Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
jensvanpellicom
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 maart 2016

China import & wereldwijde export

31 maart 2016

Beste,  

Sinds enkele weken ben ik regelmatig aan het bestellen op AliExpress en vele andere goedkope websites meestal gelegen in China. Wat ik aankoop zijn vooral trends zoals sieraden.
Ik krijg er een massa vraag naar omdat ik de producten kan doorverkopen onder de Belgische winkelprijzen voor exact hetzelfde product. 
Nu om het verhaal kort te houden wil ik een webshop maken. Aankopen in het buitenland (vooral Azië) en doorverkopen wereldwijd.

De vraag is: Mag dit legaal? bv producten van aliexpress duurder doorverkopen. Ik heb al regelmatig gelezen dat dit legaal is. 
Nu zou ik rechtstreeks met lokale Chineese dealers willen werken. Heeft iemand hier ervaring mee? 
Zijn er speciale dingen die ik moet weten voor import uit China? betaal ik altijd douane kosten als handelaar? Zijn er speciale documenten nodig voor Import voor de belastingen achteraf? 

Alle tips zouden mij een groot plezier doen. Alvast vriendelijk bedankt !
mvg, Jens
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: China import & wereldwijde export

31 maart 2016

Ik maak uit de tekst op de je van Belgie komt is dit juist?

Het is legaal uiteraard als je er wel belast over betaald in je shop.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
ikfixhetvoorje
Berichten: 252
Lid geworden op: 09 december 2014
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: China import & wereldwijde export

01 april 2016

Gouden Tip mbt dealen met Chinezen, altijd eerst om samples vragen voordat je grotere orders plaatst.
Mbt duane, een gerenommeerde transporteur zoals Fedex ed die regelen die kosten, maar je moet ze wel betalen, uiteraard.
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: China import & wereldwijde export

01 april 2016

Je moet je wel aan de Europese regelgeving houden. Alle sieraden moeten lood- en nikkelvrij zijn. Ik weet niet of je daar al van op de hoogte was?
En als het er bij die Chinezen niet expliciet bijstaat, is het niet lood- en nikkelvrij. En kan je dus in problemen komen, als een klant er last van krijgt.
Want jij, als importeur, bent verantwoordelijk.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: China import & wereldwijde export

01 april 2016

Je moet je wel aan de Europese regelgeving houden. Alle sieraden moeten lood- en nikkelvrij zijn. Ik weet niet of je daar al van op de hoogte was?
En als het er bij die Chinezen niet expliciet bijstaat, is het niet lood- en nikkelvrij. En kan je dus in problemen komen, als een klant er last van krijgt.
Want jij, als importeur, bent verantwoordelijk.
En als je het vraagt is het antwoord waarschijnlijk altijd "ja", alles voor de verkoop daar ;)
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: China import & wereldwijde export

01 april 2016

Je moet het ook niet vragen, het moet er van te voren in de specificaties al bij staan. :wink:
En dan zit je gelijk wel in een iets duurdere prijsklasse.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: China import & wereldwijde export

04 april 2016

Beste,  

Sinds enkele weken ben ik regelmatig aan het bestellen op AliExpress en vele andere goedkope websites meestal gelegen in China. Nu om het verhaal kort te houden wil ik een webshop maken. Aankopen in het buitenland (vooral Azië) en doorverkopen wereldwijd.
Zelf zou ik er niet voor kiezen om een webshop te starten op basis van een inkoopbeleid op aliexpress... Iedereen kan daar tegenwoordig inkopen, dus wat is dan nog je onderscheidende factor?
Je idee om rechtstreeks in te kopen, lijkt me beter. Maar hou in alle gevallen inderdaad wel rekening met de kwaliteit en verboden materialen/ samenstellingen.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht