Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
rebelrebel
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 april 2016

Productiebedrijf/ goudsmid

23 april 2016

Hi allen, 

Mijn passie is sieraden ontwerpen en zou graag hier een carriere switch in willen maken.Plannen zijn uitgewerkt, designs zijn af en ben er nu klaar voor om een start te maken. 
Heeft iemand hier ervaring mee met het uitbrengen van sieraden in Nederland of Buitenland? Hebben jullie tips of contact gegevens wie ik kan bereiken om een lijn uit te brengen? 

Alle beetjes zijn welkom!
alvast bedankt
 
vince75
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 april 2010

Re: Productiebedrijf/ goudsmid

23 april 2016

Ik ken wel een paar bedrijven die actief zijn met het maken van collecties, echter wat ga je maken zijn het kettingen waarbij het gewoon één hangertje is of ga je ringen verkopen in 20 verschillende maten. Welke materialen ga je gebruiken (zilver,goud, - denk aan het keuren).  Is het een product wat je kunt gieten of zit er veel handwerk in?
 
Gebruikersavatar
Flobbi
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 januari 2016
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Productiebedrijf/ goudsmid

27 april 2016

Inderdaad, iets meer informatie is gewenst. Op welk segment richt je je: luxe, goedkoop, voor vrouwen, mannen, alledaags, voor luxe evenement? Bij het beantwoorden van deze vragen moet je je toekomstige concurrenten opzoeken en vooral leren van hoe zij het (niet) doen; hoe hebben zij het gelanceerd, hoe adverteren ze, hoe is hun site? Hier veel van leren en juist toepassen en plannen maken zou ik zeggen.
https://www.flobbi.nl
Flobbi - Verkoop je smartphone & tablet!
Hoge vergoeding, gratis aangetekend verzenden en lid van Stichting WebwinkelKeur.
 
rebelrebel
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 april 2016

Re: Productiebedrijf/ goudsmid

23 juni 2016

Sorry zie jullie reacties nu pas, kreeg geen melding per mail. 
Mijn doelgroep is high end,  designs verwerkt met swarovski elementen. Sommige ontwerpen zijn vrij makkelijk en sommige designs kost wat tijd. Materiaal waar ik me op wil richten is 'brass' met een zilver coating. Niet alleen is dit voordeliger, ondanks het feit dat het een moeilijker product is om te verkopen, maar als ik naar andere concurrenten kijk gebruiken zij allemaal hetzelfde materiaal. 
Concurrentie analyse, marketing etc is er al daar maak ik mij het minst druk om. Ik heb dit eerder gedaan met ontwerpen van anderen en dit was een succes, zo'n succes dat de sieraden hollywood heeft bereikt tijdens MTV awards.
 Nu richt ik op mijn ontwerpen i.p.v een ander maar vinden van een vakkundig iemand is een uitdaging geweest. 

gr
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Productiebedrijf/ goudsmid

23 juni 2016

Mijn doelgroep is high end,  designs verwerkt met swarovski elementen. Sommige ontwerpen zijn vrij makkelijk en sommige designs kost wat tijd. Materiaal waar ik me op wil richten is 'brass' met een zilver coating. Niet alleen is dit voordeliger, ondanks het feit dat het een moeilijker product is om te verkopen, maar als ik naar andere concurrenten kijk gebruiken zij allemaal hetzelfde materiaal. 
Wat klopt hier niet? ;-)

Waarom een goedkoop sieraad als high end verkopen? Gegarandeerd dat de zilver coating er binnen 3 maanden af is!
 
rebelrebel
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 april 2016

Re: Productiebedrijf/ goudsmid

28 juni 2016

Hoi

Als ik naar merken kijk zoals Fendi, Prada, Anton heunis etc. Die verkopen dezelfde sieraden met hetzelfde materiaal. Vorig jaar nog iets aangeschaft omdat ik dacht dat dat ook wel zou vervagen maar nee hoor. FYI prijzen die zij neerzetten gaat om minimaal 250 euro. 
Enfin het gaat hier niet om wat ik wel of niet moet gebruiken. Ik heb een ander vraag gesteld..