Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
lizz10
Berichten: 79
Lid geworden op: 09 juli 2014

inkoop UK naar NL

31 mei 2016

Beste leden,
Ik zou graag jullie ervaring/tips/advies willen vragen.
Ik zou graag kleding willen inkopen bij een groothandel van een bepaald merk dameskleding. Deze groothandel is gevestigd in Londen. Ik heb geen kvk nummer en doe dit dus particulier.bij deze groothandel is dit geen probleem ook. Nu is mijn vraag: hoe zit het met leveringen naar NL? Ik moet er voor een bepaald bedrag inkopen, ca. €300. Betaal ik douanekosten/invoerkosten hiervoor? Zoja, hoeveel zal dit zijn? Op internet lees ik dat dit 21% is, op andere sites lees ik dat binnen de EU geen kosten hiervoor berekend worden.
Wie kan mij hier meer over vertellen? :)
 
rzethof
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 augustus 2015

Re: inkoop UK naar NL

31 mei 2016

Als je in de UK koopt als particulier betaal je de lokale belastingen en niks meer. Al een kijkje genomen op de website van de Nederlandse belastingdienst? Staat veel informatie!
 
lizz10
Berichten: 79
Lid geworden op: 09 juli 2014

Re: inkoop UK naar NL

31 mei 2016

Daar las ik juist dat ik 21% douanekosten zou moeten betalen, vandaar dat ik niet weet wat nou juist is... ;)
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: inkoop UK naar NL

31 mei 2016

Wat is er tegen om een KvK inschrijving te regelen?. Overigens moet je als ondernemer je aankopen (zonder btw) elders in de EU ook aangeven bij je btw aangifte en worden die weer met je NL btw verrekend.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: inkoop UK naar NL

01 juni 2016

Douanekosten heb je niet binnen de EU. Wel BTW van het betreffende land. Als je buiten de EU koopt dan wordt er de nederlandse BTW berekend het drempelbedrag is 22 euro
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
paulvdb
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 december 2015

Re: inkoop UK naar NL

01 juni 2016

Als je als particulier koopt bij een bedrijf in een ander EU land dan betaal je BTW aan dat bedrijf (die dat vervolgens weer afdraagt aan de belastingdienst). Je betaalt geen douanekosten en invoerheffingen. Het bedrijf zal waarschijnlijk Britse BTW in rekening brengen. Ik weet niet of dat hetzelfde percentage is als in Nederland.

Als je als BTW-plichtig bedrijf koopt dan kun je met 0% BTW kopen. Je betaalt dan dus geen BTW aan dat bedrijf maar moet dit wel opgeven bij je eigen BTW-aangifte.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht