Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Chyenne
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 oktober 2010

Sommige produkten moeilijk verkoopbaar via site

15 januari 2011

Valt mij op dat als men onze artikelen (de sieraden) in het echt ziet dat men veel vaker tot aankoop overgaat dan vanaf het scherm.
Maw: het verkoopt fysiek beter dan online. Het zou eigenlijk net andersom moeten zijn aangezien wij geen fysieke winkel hebben.

Wie ervaart dit ook?
 
Meesleepbeest
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 augustus 2010

Re: Sommige produkten moeilijk verkoopbaar via site

15 januari 2011

Voor sieraden vind ik dat makkelijk. De betoverende waarde is minder, de schittering in het echt kun je zelden tot nooit vangen in een foto. Omdat men het sieraad beweegt en bekijkt aan alle kanten, dat blijft altijd mooier dan een foto.
 
Verkoper
Berichten: 306
Lid geworden op: 09 januari 2010
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Sommige produkten moeilijk verkoopbaar via site

15 januari 2011

Precies. Sierraden zijn wat dat betreft een | aparte handel".. in het echt kun je ook lekker even voelen. Hoe zwaar het is.. hoe het materiaal aanvoelt etc.. Dat is voor dergelijke produkten toch wat belangrijker dan voor de meeste "standaard" produkten denk ik zo. Er komt veel meer gevoel bij kijken.. Misschien zelfs - durf ik het te zeggen? - emotie.. ;) Een sierraad is ook zo ding dat je op een foto er prachtig uit kunt laten zien en dan blijkt het in het echt heel "goedkoop" aan te voelen.

Al dat soort dingen spelen denk ik toch mee als mensen sierraden e.d. willen kopen online.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Sommige produkten moeilijk verkoopbaar via site

17 januari 2011

Bij sieraden is het misschien nog extremer dan gemiddeld, maar bijna altijd verkoop je fysiek meer dan online. Het percentage kijkers maar niet kopers is online meestal groter.

Online is een conversie percentage tussen de drie en vier procent gemiddeld. Een gemiddelde fysieke winkel (dus niet een juwelier ofzo) in een winkelstraat die maar aan drie of vier op de honderd bezoekers iets zou verkopen, en waar zo nu en dan zomaar vijftig man binnen stappen en rondkijken zonder er wat aan te verkopen, zal hier echt niet tevreden mee zijn.

Maar online werkt het wel, daar draait het om de grote getallen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
BeelduitHolland
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 februari 2010
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Sommige produkten moeilijk verkoopbaar via site

25 januari 2011

Je kan hier op inspelen door bijvoorbeeld op je website goede (360 graden) foto's/filmpjes te plaatsen van de sieraden. Zo kan een klant het product toch van meerdere kanten bekijken (helaas niet zelf voelen), maar de beleving is al een stuk groter dan alleen een "frontale" foto.
(en nee, ik verkoop mezelf hier niet, in mijn dienstenpakket zit geen productfotografie :P )
Beeld uit Holland- Leuke fotogeschenken voor aan de muur!
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Sommige produkten moeilijk verkoopbaar via site

25 januari 2011

Dat je het product makkelijk kan verzenden wil nog niet zeggen dan men het ook op afstand wilt kopen. Als producten vrij duur zijn en vooral als het gaat om producten waar het uiterlijk belangrijk is zoals sierraden, dan wil men dat meestal eerst zien voordat men het aan schaft. Het is dus juist logisch dat de verkoop via de fysieke winkel veel hoger ligt dan via de webshop.


Ik denk dat alleen sieraden en kunst online nog niet heel veel verkocht worden. Andere zaken worden steeds meer online verkocht. Tegenwoordig wordt zelfs de nieuwe auto bij je voor de deur afgeleverd als je die online besteld of kan je 4 paar schoenen bestellen en alleen het paar dat past houden. Dat was vroeger ondenkbaar.