Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Quex
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 juni 2016

Dropshipping

28 juni 2016

Ik wil dus een webshop starten met dropshipping. Alleen ik zit met wat problemen. Ik heb bijvoorbeeld Aliexpress gevonden alleen daar duurt het verzenden minstens 15 dagen en daar wachten je klanten ook niet op. Maar verder kan ik niet echt iets goeds vinden wat ook niet super lastig is?
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Dropshipping

28 juni 2016

Waarom kies je voor dropshippen?

Welk product wil je gaan verkopen?

Wat is dan nog jouw meerwaarde?


Op welke manieren heb je zelf al gezocht naar groothandels/ leveranciers die dropshipping ondersteunen?
 
Quex
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 juni 2016

Re: Dropshipping

28 juni 2016

Waarom kies je voor dropshippen?

Welk product wil je gaan verkopen?

Wat is dan nog jouw meerwaarde?


Op welke manieren heb je zelf al gezocht naar groothandels/ leveranciers die dropshipping ondersteunen?
Goede vragen ;). Ik wil in de richting gaan van goochel trucs die je dus niet zo super snel vind. Ik heb al op Aliexpress gekeken alleen door de super slome verzending haakte ik daar ook al weer snel af. En op google vind je niet echt snel een goede betrouwbare dropshipping leverancier. Ben trouwens echt totaal nieuw met dropshipping, maar ik wil hiervoor kiezen omdat in 1x een grote hoeveelheid kopen geen goede optie voor mij is. Maar verkoop je als een webshop meerdere producten vanaf 1 dropshipping leverancier of zowat voor elk product een andere dropshipping leverancier?
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Dropshipping

28 juni 2016

Je kunt er dan ook voor kiezen om de toppers alvast in te kopen en op voorraad te houden.

Voor dat product denk ik dat je moet kijken in het buitenland. Met name in die landen waar dit momenteel ontzettend populair is.

Als ik trouwens zoek op wholesale magic tricks, dan vind ik best wat opties hoor. Waaronder websites die ook dropshipping aan lijken te bieden. Ik kan zo snel alleen even niet bepalen of de marges interessant zijn en welke voorwaarden gelden... Maar met een beetje onderzoek kom je volgens mij een heel eind.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Quex
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 juni 2016

Re: Dropshipping

28 juni 2016

Je kunt er dan ook voor kiezen om de toppers alvast in te kopen en op voorraad te houden.

Voor dat product denk ik dat je moet kijken in het buitenland. Met name in die landen waar dit momenteel ontzettend populair is.

Als ik trouwens zoek op wholesale magic tricks, dan vind ik best wat opties hoor. Waaronder websites die ook dropshipping aan lijken te bieden. Ik kan zo snel alleen even niet bepalen of de marges interessant zijn en welke voorwaarden gelden... Maar met een beetje onderzoek kom je volgens mij een heel eind.
Kijk ik heb zelf nog nooit een webwinkel beheerd dus ik weet ook niet precies hoeveel ik zal gaan verkopen. Met dropshipping maakt dit niet echt uit. Want als ik bijv 20 goochel trucs 25x inkoop dan ben ik al behoorlijk wat geld kwijt zonder zekerheid het te gaan verkopen.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Dropshipping

28 juni 2016

Dat is het ondernemersrisico. Het is natuurlijk wel van belang dat je marktonderzoek verricht.

Natuurlijk kan je kiezen voor dropshipping. Maar omdat je je niet zal kunnen onderscheiden is de kans dat je weinig tot niets verkoopt erg groot. Daarbij ben je ook nog eens gebonden aan je leverancier.

Je zou ook nog een combinatie kunnen overwegen. Deels dropshipping en deels eigen voorraad. Dat kan je dan langzaam uitbreiden.

In ieder geval succes met de plannen.
 
Quex
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 juni 2016

Re: Dropshipping

28 juni 2016

Dat is het ondernemersrisico. Het is natuurlijk wel van belang dat je marktonderzoek verricht.

Natuurlijk kan je kiezen voor dropshipping. Maar omdat je je niet zal kunnen onderscheiden is de kans dat je weinig tot niets verkoopt erg groot. Daarbij ben je ook nog eens gebonden aan je leverancier.

Je zou ook nog een combinatie kunnen overwegen. Deels dropshipping en deels eigen voorraad. Dat kan je dan langzaam uitbreiden.

In ieder geval succes met de plannen.
Ik vind dat stukje marktonderzoek zelf een heel lastig punt. Want ik wil bijvoorbeeld goocheltrucs gaan doen alleen het is lastig om uit te vinden of er veel interesse in is. Magicshop.nl is natuurlijk een hele bekende goochel winkel alleen ze hebben super dure prijzen en stel ik ga er 10 euro onder zitten met me producten denk en hoop ik wel klanten te krijgen. Heb namelijk nu wel iets gevonden waarvan ik een goede voorraad van kan kopen :). Maar kan je bijvoorbeeld bij een leverancier die gewoon ook losse producten zelf verkoopt ze mailen en vragen om het in grotere aantallen te kunnen kopen zodat je een goedkoper prijs kan krijgen?

Ik heb bijvoorbeeld deze site:
http://www.kingmagicc.com/
Maar zou ik daar gewoon producten kunnen inkopen en doorverkopen? Of zal ik dan nog hun erover moeten informeren en toestemming moeten vragen aan ze?
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Dropshipping

29 juni 2016

Waarom bestel je niet van alles bijv 3 stuks of misschien zelfs maar 1 exemplaar.
Zodra je het hebt verkocht bestel je weer een nieuwe. Bij uitverkocht kan je ook een levertijd aangeven mocht er toch een klant het graag willen hebben.

Houdt er ook rekening mee dat als jij het rechtstreeks vanuit china of waar dan ook laat komen jou klant voor de import moet opdraaien. Uit eindelijk zou jij toch die kosten moeten vergoeden of bij je aankoop hiervoor waarschuwen. En wat als een klant zegt zijn product niet te hebben gekregen? Of het is stuk?

Ik zie hier alleen heil in als je dit via DHL UPS Fedex etc zou laten doen. Dit gaat snel en levert af met handtekening.

Stel jezelf de vraag. Zou ik in een shop kopen waar ik een maand moet wachten en evt voor de BTW/Invoerkosten moet opdraaien.

Antwoord: Natuurlijk niet dan besteld ik toch beter zelf direct bij Aliexpress.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: Dropshipping

30 juni 2016

Vergis je ook niet in de hoeveelheid tijd, werk en moeite er in het onderhouden van je eigen webshop gaat zitten. Zelfs met dropshipping zal je aardig wat kapitaal nodig hebben om er een succes van te maken...
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
Webshop Fulfilment
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 april 2016
Contacteer:

Re: Dropshipping

01 juli 2016

Een groot nadeel van dropshipment is dat jij eigenlijk marketing doet voor de producten van de leverancier/merk. Als deze kan dropshippen, heeft deze ook vaak een eigen webshop.
Al jouw klanten zien de naam van de leverancier en hij beschikt over alle data van jouw klanten.
Daarnaast heeft de leverancier een eigen belang en zijn eigen prioriteiten of bestellingen zal hij eerst verwerken.

Het is de vraag waar jouw klant de volgende keer een bestelling plaatst?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Dropshipping

01 juli 2016

Een groot nadeel van dropshipment is dat jij eigenlijk marketing doet voor de producten van de leverancier/merk.
Nee, dat is geen typisch nadeel van dropshipping, maar geldt universeel voor retail. 
Een gemiddelde Albert Heijn-klant koopt niet alleen het huismerk maar ook veel A-merken van anderen. Een supermarkt maakt daarom niet alleen veel reclame voor de eigen huismerken, maar ook voor A-merken...
Daarnaast heeft de leverancier een eigen belang en zijn eigen prioriteiten of bestellingen zal hij eerst verwerken.
Ook dat geldt, helaas, niet alleen voor dropshipping. Als ik op donderdag of vrijdag een inkooporder bij een bepaalde groothandel plaats, gaan er de maandag erop vaak wat strepen door enkele orderregels: die artikelen hebben ze dan in het weekend verkocht via hun consumentenshop. Andere bedrijfsnaam en andere BV, maar wel op hetzelfde adres. Van andere webwinkeliers hoor ik soortgelijke verhalen over de groothandels waar zij inkopen; het klassieke verschil tussen groothandel en detailhandel verdwijnt doordat groothandels online direct aan consumenten gaan verkopen. Maar, zoals gezegd, dat heeft weinig of niets met dropshipping te maken.