Apple Webshop

1
Hoi

Ik heb inmiddels mijn eigen webshop draaiende. Het is wel met een subdomein, maar als de zaak goed gaat dan stap ik over op een eigen domein.
Ik heb zonet mijn eerste order binnen gekregen, van een iPod shuffle 2 GB Blauw.
Ik heb hem op mijn webshop voor € 49,00 euro erop staan. In de Apple Store kost precies dezelfde iPod ook € 49.00, en ik moet hem nog verzenden ook nog.
Oftewel, ik moet hem dus ergens kunnen kopen waar die minder is dan €49,00. Nu heb ik al gekeken in de Apple Store bij de bedrijven store, daar is die ook €41,18 excl. BTW, dus €7,82 btw.
Ik heb nog geen eigen bedrijf dus dan kan ik de BTW ook niet terug krijgen.
Mijn vader heeft toevallig wel een eigen bedrijf, als ik die iPod via zijn rekening koop kan ik dan de BTW wel terugkrijgen, of moet ik echt naar de KVK om een eigen bedrijf te starten?
Zo een keer een iPod kan mijn vader misschien wel een keer terug krijgen, maar als het nu om tientallen Macbook's gaat?

Bedankt alvast!


Mvg, Tim Steenbergen

Re: Apple Webshop

2
Hier gaat iets niet helemaal goed Tim...

Je verkoopt een iPod voor 49 euro, dat is bedrijfsadministratief niet waar. Je verkoopt een iPod voor 41,18 (ex de btw dus) en de rest is voor de belastingdienst.

Je moet dus goedkoper dan die 41,18 inkopen om erop te kunnen verdienen.

Nu moet je met nog meer factoren rekening houden, wat allemaal geld kost en dus ergens vandaan moet komen... Zoals bijvoorbeeld:

Verpakkingskosten, doosje is ook niet gratis
Verzendkosten, laat je je klant hiervoor betalen?
Risico, er gaat wel eens iets mis, dat kost geld moet je dus incalculeren
Kosten van je webshop/hosting
Bedrijfskosten, pc, inschrijvingen etc.

Op naam van je vader bestellen kan niet als ook niet de verkoop op zijn naam komt te staan. Je kan dan de BTW terugvragen, maar je moet van de verkoop dan ook de BTW weer afdragen aan de belastingdienst.

Wellicht eens met je vader om de tafel gaan zitten over het stukje inkoop-verkoop verhoudingen...

Owja, als je je klant laat betalen voor de verzendkosten van TNT bijvoorbeeld, kost dat 6,75 zou je denken. Niet dus, je zal ook over die 6,75 BTW af moeten dragen aan de belastingdienst.

Het onderwerp Apple producten is al voorbij gekomen, bij jou, en eigenlijk is het waarschijnlijk een doodlopende weg inslaan omdat je er gewoonweg geen brood mee kan verdienen. En als je er al brood mee zal kunnen verdienen, dan wordt het beleg erop wel erg lastig.

Re: Apple Webshop

3
Begrijp ik nou goed dat je producten verkoopt waarvan je nog helemaal niet eens weet waar en of je ze uberhaupt kunt inkopen??

Met alle respect, maar je moet of een andere hobby zoeken of andere handel. En zowizo eerst es goed vooronderzoek doen op allerlei vlakken voor je een webshop gaat beginnen.

Besef je wel dat jij verantwoordelijk bent voor wat je verkoopt? Dus als die ipod verloren raakt onderweg of stuk aankomt of de klant besluit gewoon hem toch niet te willen, dan kan hij hem terugsturen, en in al die gevallen zit jij dus met die ipod (of de kosten ervan) opgescheept.

Dit gaat echt helemaal niet werken. Doe jezelf een plezier en stop hiermee.

Excuses als het wat bot over komt maar ik bedoel het goed. ;) Feit is dat je zo niet alleen jezelf maar anderen (klanten) in de nesten kan werken.

Re: Apple Webshop

4
Zoals meesleepbeest al terecht opmerkte, dit gaat helemaal niet goed.

Je hebt zojuist iets verkocht wat je niet zult kunnen gaan leveren, of in elk geval niet zonder er zelf geld op toe te gaan leggen.
Mag ik even uitvallen; hoe haal je het in vredesnaam in je hoofd om dit te doen!?

Het is helemaal niet mogelijk om "even" een ipod in te kopen onder de prijs waarvoor hij in de Apple store staat. Zo werkt het helemaal niet in die markt. Doe eerst je huiswerk voordat je gaat handelen, hier kan je enorme problemen mee krijgen.

Stukje advies van mij; stop met de shop, voordat je dieper in de problemen komt!
Op deze manier ben je niet alleen een gevaar voor jezelf, maar ook voor je ouders en voor je klanten.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Apple Webshop

6
Verkoper schreef:Begrijp ik nou goed dat je producten verkoopt waarvan je nog helemaal niet eens weet waar en of je ze uberhaupt kunt inkopen??
Deze eenmalige verkoopactie van Tim is niet goed te praten en hopelijk blijft het daarbij...

Toch herken ik hier een fenomeen dat helaas niet nieuw is. Veel starters in mijn branche (speelgoed) bieden artikelen aan die ze zelf helemaal niet op voorraad hebben, maar die in het schap liggen bij een groothandel. Dat dit leidt tot onacceptabele levertijden van meer dan een week en veel nee-verkopen, spreekt voor zich, maar bezorgt de branche als geheel een slechte naam.
StoreCore.io

Re: Apple Webshop

7
Hoi,

Dus als ik het goed begrijp moet ik eerst eens gaan uitzoeken waar en hoe ik het goedkoper kan inkopen dan €41,18, en eerst bij de KVK inschrijven?
Als dat allemaal is gebeurt dan kan ik beginnen?
En eigenlijk is het dus beter om andere producten online aan te bieden, oftewel geen Apple producten meer aanbieden

Grts Tim

Re: Apple Webshop

8
Ik vraag me af hoe oud jij bent Tim.

Ik zou zeggen, ff globaal in het kort, in onderstaande mist nog HEEL veel:

1. begin met volwassen worden, anders kun je geeneens een KvK inschrijving krijgen
2. begin met alles te lezen wat los en vast zit over webshops en zaken doen. On- en Off-line.
3. als je denkt alles te weten ga je vragen stellen
4. als je alles uitgewerkt hebt kun je je gaan inschrijven
5. dan kun je leveranciers gaan zoeken
6. dan begin je een webshop

Als je bovenstaande goed doet ben je wel een jaartje verder.

Tot dan.

Re: Apple Webshop

9
Hoi,

Apple wordt het dan maar niet, ik heb zo even op google gekeken overal vaste zelfde prijzen.
Iemand een idee wat ik kan gaan verkopen wat met elektronica te maken heeft, en waar ik wel winst mee maak?
En ja, als ik dit onder de knie heb^^ Dan zet ik dingen online
1. begin met alles te lezen wat los en vast zit over webshops en zaken doen. On- en Off-line.
2. als je denkt alles te weten ga je vragen stellen
3. als je alles uitgewerkt hebt kun je je gaan inschrijven
4. dan kun je leveranciers gaan zoeken
5. dan begin je een webshop

Re: Apple Webshop

10
Tim, zorg dat je eerst weet wat het inhoudt om een eigen bedrijf te hebben voordat je zomaar dingen te koop gaat aanbieden. Omdat je nog middelbare scholier bent, raad ik je aan om eerst je school af te maken en dan pas dit soort grapjes uit te halen.

Wat je nu in elk geval direct moet doen is het geld terugboeken naar de klant en je site uit zetten. Dan ga je met je ouders overleggen over dat je op internet spullen wilt gaan verkopen en dat je dus een eigen bedrijf wilt gaan beginnen.

KVK inschrijving kan wel onder de 18. Probleem wordt het met de aansprakelijkheid, je ouders zijn namelijk verantwoordelijk voor alles wat jij doet of laat. Zoek eens op de term handlichting. Daarmee kan je zorgen dat de verantwoordelijkheid bij jouw komt te liggen. Of dat verstandig is als je al zo handelt zoals je dat nu demonstreert dat laat ik in het midden, maar ik zou er heel goed over na denken.

Re: Apple Webshop

11
Tim Steenbergen schreef:Iemand een idee wat ik kan gaan verkopen wat met elektronica te maken heeft, en waar ik wel winst mee maak?
Het is de bedoeling dat JIJ dat uit zoekt. Dat heet ondernemen. En komt pas bij stap 4 aan de orde... En NADAT je volwassen bent zodat JIJ de verantwoording draagt en niet iemand anders.

Re: Apple Webshop

12
Hoi Wouterhoi,

Ik heb het geluk dat ik een gratis pakket heb gekozen op biedmeer.nl
Dus hij/zij heeft nog niet betaalt.
Inmiddels heeft ook hij/zij de order geannuleerd...
Maar we hadden het er net over dat ik nergens goedkoop kon inkopen, heel toevallig, zit er een Office Centre bij ons in de buurt... Ik dacht altijd dat dit dezelfde prijs had als alle andere prijzen. Maar nu keek ik net bij een NL Wireless Keyboard bij de Office Centre, en daar kost dat toetsenbord €59,- en bij de Apple Store €69,-, en met de Macbook Pro ook, bij de office centre is de Macbook Pro ook goedkoper.

P.s Bedankt voor jullie moeite!

Grts Tim

Re: Apple Webshop

16
PeterPastoor schreef:Mag ik vragen hoe je op het idee bent gekomen om een webwinkel te beginnen? :)
Zonder een webwinkel hoor je er gewoon niet meer bij tegenwoordig... en is lekker simpel lui geld verdienen.... 8)
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Apple Webshop

17
eentje schreef:
PeterPastoor schreef:Mag ik vragen hoe je op het idee bent gekomen om een webwinkel te beginnen? :)
Zonder een webwinkel hoor je er gewoon niet meer bij tegenwoordig... en is lekker simpel lui geld verdienen.... 8)
Ik ben bang dat hij dat laatste ergens gelezen heeft inderdaad. Waar stond dat toch laatst? Iets van 'lekker makkelijk en lui je geld verdienen? Begin een webshop!' Was het maar zo makkelijk!
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Apple Webshop

18
Ik ben 16, misschien al gezien aan reacties ofzo...
Dus ik wil wel wat bij verdienen.
Ik heb zelf spullen van Apple, en dat leek mij echt super leuk om te gaan verkopen, ik dacht van Even wat apple producten online zetten goedkoop inkopen, oftewel appeltje eitje.
Maar dat valt dus tegen...
Maar sirieus dat leek mij echt zo leuk... Nu ben ik zonet even snel wat aan het zoeken geweest met de kvk en ben daar nog steeds mee bezig...
Zometeen ga ik een Pages bestand openen, en dan ga ik er eens even goed inzetten wat ik wil hoe ik het ga doen, waar ik het weghaal, en de KVK enzo, en wat mijn uitgaven zijn per jaar, en per maand, als het tegen zit wat dan, als ik er uiteindelijk wel wat aan overhoud, zulke dingen, daar ga ik zo maar eens over nadenken...

Re: Apple Webshop

19
Het is erg jammer, voor ons serieuze webshophouders, dat het zo laagdrempelig is voor iedereen om zomaar een shop te beginnen.
Net als een stenen winkel, die begin je ook niet 'zomaar'. Zou beter zijn om een flinke drempel te hebben, maarja...

Tim, niet alleen negatief voor jou hoor, maar mensen zoals jij verzieken de markt voor ons.
En blijkbaar heb je er nog niet zoveel van geleerd van de vorige postings hier..

Zometeen ga ik een Pages bestand openen, en dan ga ik er eens even goed inzetten wat ik wil hoe ik het ga doen, waar ik het weghaal, en de KVK enzo, en wat mijn uitgaven zijn per jaar, en per maand, als het tegen zit wat dan, als ik er uiteindelijk wel wat aan overhoud, zulke dingen, daar ga ik zo maar eens over nadenken...

Er is NIKS 'zometeens' aan het beginnen van een bedrijf. Ja een webshop is ook een bedrijf!!!! Je weet geen eens welke kosten je allemaal door moet rekenen, dus is het een zinloze onderneming om wat op papier te zetten. LEZEN en LEREN is wat je moet doen, niks meer en niks minder.

En wat je al helemaal niet moet doen is een shop starten om er eventjes snel wat centjes mee te verdienen. Kappen dus en een krantenwijk nemen ofzo, vakkenvullen bij de AH, oftewel werken voor je geld. Een webshop is ook werken, alleen zie jij dat niet zo.

Re: Apple Webshop

20
Tim Steenbergen schreef:Ik ben 16, misschien al gezien aan reacties ofzo...
Dus ik wil wel wat bij verdienen.
Ik heb zelf spullen van Apple, en dat leek mij echt super leuk om te gaan verkopen, ik dacht van Even wat apple producten online zetten goedkoop inkopen, oftewel appeltje eitje.
Maar dat valt dus tegen...
Maar sirieus dat leek mij echt zo leuk... Nu ben ik zonet even snel wat aan het zoeken geweest met de kvk en ben daar nog steeds mee bezig...
Zometeen ga ik een Pages bestand openen, en dan ga ik er eens even goed inzetten wat ik wil hoe ik het ga doen, waar ik het weghaal, en de KVK enzo, en wat mijn uitgaven zijn per jaar, en per maand, als het tegen zit wat dan, als ik er uiteindelijk wel wat aan overhoud, zulke dingen, daar ga ik zo maar eens over nadenken...
Wat bijverdienen zou ik dan in eerste instantie met kranten of iets dergelijks gaan doen.

Je kunt dan ondertussen nog wel met webwinkels bezig zijn. Je kunt een ondernemingsplan maken. Kijken wat er voor nodig is. Wat je moet doen. Sparen!

Wij gunnen je die webwinkel wel maar zoals het op ons overkomt nu is dat je veel te snel wilt. Nog even paar jaar wachten en inlezen en ik denk dat er tegen die tijd ook wel iets is wat je beter verkopen kunt :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Apple Webshop

22
Tim Steenbergen schreef:Oke, bedankt!
Ik ga me best doen.
Dus bij deze, ik ga geen webshop meer openen tot ik volwassener ben.
Het wordt een lange maar zware twee jaar :cry: , haha!
Tot die tijd ben je hier gewoon welkom hoor ;) Als je vragen hebt en dergelijke....vraag ze in dit forum ;)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Apple Webshop

23
Hoi

Ik heb net met mijn vader aan tafel gezeten.
Hij zij dat het allemaal niet zo makkelijk gaat, en wat jullie ook zeiden, zoals ik dacht.
Ik heb nu een heleboel site's gevonden.
Als ik een iPod verkoop voor 49 euro, en ik koop hem voor 45 euro ( ik heb een site gevonden waar ) dan is de winst zeg maar 4 euro.
Maar van die 49 euro zij me vader moet ik excl. btw uitrekenen dat is 41,18 het verschil tussen excl. en incl. is 7,82 dat moet ik aan het eind van een kwartaal aan de belasting afstaan, en ik maak 4 euro winst, dus dan heb ik 3,82 verlies.
Ik zei van kan ik dat niet particulier doen, dat ik die btw niet hoef af te staan, maar toen zij me vader, dat je tot zoveel euro per jaar mocht verkopen of weet ik veel, hij wist het ook niet goed...
Dus mijn vraag is , tot hoeveel euro mag je dan per jaar verkopen, om geen btw af te staan?
Owjah, jullie zullen denken, hij is veel te jong, klopt, maar me vader gaat me ondersteunen en op weg helpen...

Re: Apple Webshop

24
:roll: ...

Stap 1 nu al vergeten........ Opnieuw, met meer uitleg, is blijkbaar nodig.

1. begin met alles te lezen wat los en vast zit over webshops en zaken doen. On- en Off-line.

Ik stel voor dat je eerst 'leert' gebruik te maken van zoekfuncties en Google. Dat heet ONDERNEMEN, zelf dingen uitvogelen. Als je er niet uit komt NADAT je SERIEUS een poging hebt gedaan dan kom je elders wat vragen.

Zo moeilijk is het niet om even de telefoon op te pakken en het ze zelf eens te vragen...

http://www.belastingdienst.nl

Je leeftijd maakt trouwens helemaal niks uit, wel de manier hoe je ermee om gaat. Er is ook een zeer succesvol 14 jarige geweest die haar eigen kledinglijn heeft opgestart en is gaan webshoppen daarmee. Jarenlang al succesvol. Maar die dook dus in de materie, die wou leren hoe het in elkaar zat. En die heeft het ook geleerd. Het komt niet uit de lucht vallen ofzo.

Re: Apple Webshop

25
Ik wilde eigenlijk niet reageren maar Meesleepbeest heeft nu alles gezegd wat ik ook wilde zeggen.

Ga je nou eerst helemaal inlezen wat je moet doen om te ondernemen. Als je dat weet, en dat duurt heeeeel lang, ga je kijken hoe je een webwinkel moet opstarten. Dan ga je kijken he je goedkoop aan producten komt en dan kun je eindelijk een beetje beginnen met het verkopen van spulletjes. En tsja dan zou ik niet voor Apple spul kiezen :P
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Apple Webshop

26
Hoi Tim,

Als ik iets bestel op internet en het komt niet aan, dan probeer ik contact te leggen met de verkoper. Als dit niet lukt of op niets uit loopt dan ga ik even langs om verhaal te halen. Wanneer ik plots voor je deur sta is dat even schrikken, meer niet. Maar er zijn ook minder frisse types die hetzelfde doen. Dat is geen aanname, dat weet ik 100% zeker.

Een ander risico is dat mensen jou aan de digitale schandpaal nagelen. Dan staat er plots op 5 websites Voornaam Achternaam is een 0pl!ctr (expres niet gespeld). Dat komt vervolgens in Google terecht, et cetera. En gezien internet voorlopig nog zal bestaan, staat dit er waarschijnlijk de rest van je leven op. Dit schaadt niet alleen je reputatie maar het kan ook bijvoorbeeld een sollicitatie bemoeilijken.

Nou probeer ik je niet de stuipen op het lijf te jagen, maar denk heel goed na voordat je iets 'live' zet, dus op internet. Gegevens zijn erg gemakkelijk te achterhalen, ook al denk je dat je anoniem bent, of anoniem op bepaalde vlakken. Als ik je naam heb, heb ik ook je facebook, heb ik ook je email, heb ik ook je forum posts, heb ik ook je adres etc. etc.

Even over je webshop: doe eens goed research voordat je ergens aan begint. Snel even geld verdienen? Dan kun je inderdaad beter voor een krantenwijk kiezen, of scooters opknappen in een garage. Serieus een onderneming opzetten? Ga dan onderzoeken. En dat betekend niet dat je hier allerlei vragen stelt die je eigenlijk zelf zou moeten kunnen beantwoorden :wink:

Re: Apple Webshop

27
Dus mijn vraag is , tot hoeveel euro mag je dan per jaar verkopen, om geen btw af te staan?
Vragen als dit daar is dit forum niet voor bedoelt. Dit zijn sowieso geen dingen waar je je mee bezig moet houden, Tim.

Ik laat het topic nog even open staan, maar ik wil iedereen verzoeken om alleen te antwoorden als je echt van mening bent iets constructiefs toe te voegen. Het is nu wel duidelijk dat Tim verkeerd bezig is (geweest) en dat hij het anders aan moet pakken.
Tim, ik wil jouw verzoeken om dit forum alleen te gebruiken voor vragen die direct te maken hebben met het opzetten van een webwinkel, en alleen nadat je zelf grondig onderzoek gedaan hebt. Door gebruik te maken van de bekende zoekmachines kan je eigenlijk op zo'n beetje alle vragen die je nu zult hebben een antwoord vinden.

Re: Apple Webshop

28
Tim Steenbergen schreef:Hoi


Dus mijn vraag is , tot hoeveel euro mag je dan per jaar verkopen, om geen btw af te staan?
Dan val je onder de kleine ondernemers regeling,
als je wat onderneming betreft niet zo groot bent is dit best wel aan te raden
hier rekening mee te houden.
Het te betalen BTW bedrag moet lager zijn dan € 1345,00

Dus dit kan voor heel veel kleine webshop de eerste verdienste zijn,
maar je moet het wel weten.


Hier lees je daar alles over

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ ... eling.html