Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Tim
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 februari 2015

Onrechtmatige artikelfoto's fabrikant

17 juli 2016

Even zomaar een vraag:

Ik ben benaderd door een fabrikant welke heeft aangegeven dat ik onrechtmatig artikelfoto's van hun officiele website gebruik, en aangezien ik geen gelicenseerd partner ben is dit dus klaarblijkelijk illegaal. 

Uiteraard wist ik dit niet en geef ik gehoor aan de oproep, ook om een rechtszaak te voorkomen.

Alleen:
Ik kijk even verder... Ik koop deze artikelen volstrekt legaal in via de nederlandse groothandel, kan de fabrikant mij verbieden hun artikelen aan te bieden of is dat juridisch onmogelijk,

Nu is het zo dat vrij veel conculega's van mij ook dezelfde artikelen MET productfoto's van de desbetreffende fabrikant op hun site hebben staan, echter adverteer ik veel via adwords en marktplaats dus ik denk dat een conculega mij heeft "verraden".

Ik weet namelijk vrijwel zeker dat alle webshops waar geen fysieke winkel achter zit geen licensie hebben.....
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Onrechtmatige artikelfoto's fabrikant

17 juli 2016

Zonder toestemming foto's gebruiken van een andere website is verboden. Dat anderen het ook doen maakt niet uit.
Verkopen mag wel maar gebruik dan eigen foto's.
 
Tim
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 februari 2015

Re: Onrechtmatige artikelfoto's fabrikant

17 juli 2016

eigen foto's ben ik mee bezig.... en het resultaat is eigenlijk beter dan de foto's die ik van de fabrikant hun site heb...

dit had ik eerder moeten doen :)
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Onrechtmatige artikelfoto's fabrikant

18 juli 2016

Daarnaast is het gebruik van eigen foto's en teksten ook nog eens voordelig voor je positie in het Zoekresultaat (seo).
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.