Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Koko199
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 juli 2016

Verzending

21 juli 2016

Hoi allemaal,

Wij zijn een klein bedrijf in Amsterdam dat dit jaar gaat beginnen met een webshop voor mode en interieurartikelen (grotendeels van textiel). Komend jaar hopen we op rond de 300 bestellingen in Europa, Azie (incl. Turkije) en Noord Amerika. De precieze verdeling is nog onduidelijk. Het gewicht varieert van 600gr. tot 3kilo voor mode artikelen en interieurartikelen zullen vooralsnog zo'n 5 tot 10kilo wegen. 

Nou ben ik een beetje verdwaald in alle verschillende tarieven, extra kosten, belastingen etc. van verschillende aanbieders, en krijg ik van een groot deel geen antwoord na meerdere pogingen tot contact. Meerdere leveranciers bijv PostNL binnen Nederland en UPS in het buitenland is een optie voor ons. Is er toevallig iemand die iets zinnigs kan zeggen over alle verschillende aanbieders met betrekking tot onze website. 

Ik hoor graag van jullie! 
 
ikfixhetvoorje
Berichten: 252
Lid geworden op: 09 december 2014
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verzending

21 juli 2016

Wij hebben verschillende partijen geprobeerd.
Binnen Nederland gebruiken we PostNL en UPS, en voor internationaal gebruiken we UPS.
PostNL heeft zn problemen, daar kunnen meerderen een boekje over schrijven (zie ander topic) maar op zich zijn wij er tevreden over.
Wij sturen niet veel naar het buitenland, maar de kosten van UPS vallen ons wel erg tegen. Ze zijn prijzig.
 
rzethof
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 augustus 2015

Re: Verzending

21 juli 2016

Bij 300 bestellingen heb je niet heel veel te onderhandelen bij de vervoerders. 

Binnen Nederland kan je het beste kijken naar PostNL, tot nu toe heb ik hiermee de beste resultaten. Buiten Nederland heb je verschillende opties, UPS (zoals ikfixhetvoorje zei erg duur), GLS, DPD, DHL. Zelf maak ik binnen Europa gebruik van DPD en GLS, de reden hiervoor is vooral de snelheid icm met prijs. Zowel DPD als GLS hebben voor grote delen van Europa een looptijd van 1-3 dagen. Met DPD lukt het regelmatig om met de standaard verzendmethode de volgende dag in de omgeving Berlijn te leveren, dat lukt DHL, GLS en UPS niet met de standaard service. 

Buiten Europa heb ik geen ervaring, maar houdt er wel rekening mee dat bijvoorbeeld PostNL, GLS en DPD (Aramex) geen eigen netwerk heeft buiten Europa. Het zal dan vaak overgedragen worden aan de nationale pakketbezorger. 

Met 300 bestellingen per jaar kan je denk ik het best in zee gaan met een partij als SendCloud (MyParcel, ShopsUnited, JetVerzendt, Snappex etc).
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Verzending

21 juli 2016

Met 300 buitenlandse pakketen per jaar is Post NL (al dan niet via MyParcel,of via de PostNL-balie/frankeermachine/digitale pstzegel, dat verschilt per geval) vermoedelijk het goedkoopst. Eigenlijk ben ik over de buitenland-pakketten via Post NLzo lang ze maar aangetekend of aangetekend/verzekerd zijn goed te spreken. Niet supersnel, maar het komt zo goed als altijd goed aan.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.