Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Zoefff
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 juni 2016

Belastingaangifte bestellen uit China?

30 juli 2016

Hallo,

Al een hele tijd ben ik bezig met het zoeken van informatie. Er is alleen nog 1 vraag waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden... (Ja, ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar hier niet de informatie mee gevonden die ik zocht)

Stel dat ik voor 20 euro 15 armbandjes op Aliexpress, moet ik hier dan belasting over betalen? En zo ja, hoe kan ik hier dan belasting over betalen? Aangezien het bedrag lager is dan 22 euro, betaal je geen invoerbelasting... Maar het lijkt me niet 'legaal' om zomaar iets in te kopen zonder daar een bedrag over te betalen.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. :)
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Belastingaangifte bestellen uit China?

30 juli 2016

Als je niet hoeft te betalen is het niet perse illegaal. Legaal kan ook gewoon.
Net als dat je geen btw hoeft af te dragen als je onder een bepaald bedrag blijft.
En als je inkomstenbelasting bij de laatste opgave maar iets te betalen is dan hoef je het ook niet te betalen. 
 
Zoefff
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 juni 2016

Re: Belastingaangifte bestellen uit China?

09 augustus 2016

Als je niet hoeft te betalen is het niet perse illegaal. Legaal kan ook gewoon.
Net als dat je geen btw hoeft af te dragen als je onder een bepaald bedrag blijft.
En als je inkomstenbelasting bij de laatste opgave maar iets te betalen is dan hoef je het ook niet te betalen. 
Dus als ik het goed begrijp, zou ik dan geen belasting over de invoer moeten betalen... Als ik maar gewoon BTW over de verkoop afdraag?
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Belastingaangifte bestellen uit China?

09 augustus 2016

klopt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Fulfilment By Anton
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 januari 2017

Re: Belastingaangifte bestellen uit China?

31 januari 2017

Waarde van de goederen lager dan EUR 22.00, inklaren niet nodig, zo door.
Waarde van de goederen hoger dan EUR 22.00 maar lager dan EUR 150.00, inklaren nodig. Je betaalt alleen BTW
Waarde van de goederen hoger dan EUR 150.00, inklaren nodig. Je betaalt zowel BTW als invoerrechten.
Kijk ook eens op de site van de belastingdienst.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... er_betalen
 
Gebruikersavatar
Billy Batts
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 januari 2017

Re: Belastingaangifte bestellen uit China?

04 februari 2017

Ik kom hier ook niet uit, ik koop in China maar verkoop buiten de EU, ik hoef hier geen btw voor te betalen in Nederland maar hoe zit dat met de inkomsten belasting? Ik heb echt al tig sites gelezen maar ik snap er letterlijk geen hol van.

Stel ik heb een item van $15,- en heb ik verkocht voor $30,- wat geef ik op dan, die $15,- winst?
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Belastingaangifte bestellen uit China?

04 februari 2017

Met een goede boekhouder/accountant/belastingconsulent heb je dit soort vragen heel snel beantwoord!
 
Hansi1959
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 mei 2014
Locatie: Zuiden des lands

Re: Belastingaangifte bestellen uit China?

20 maart 2017

Waarde van de goederen lager dan EUR 22.00, inklaren niet nodig, zo door.
Waarde van de goederen hoger dan EUR 22.00 maar lager dan EUR 150.00, inklaren nodig. Je betaalt alleen BTW
Waarde van de goederen hoger dan EUR 150.00, inklaren nodig. Je betaalt zowel BTW als invoerrechten.
Kijk ook eens op de site van de belastingdienst.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... er_betalen
Volgens mij gelden die regels uitsluitend voor particuliere aankopen! Boven het betreffende stukje op de site van de douane staat dan ook; "Dit onderdeel is alleen bedoeld voor particulieren, die goederen ontvangen uit het buitenland van organisaties en bedrijven."
Voor zakelijke inkopen zijn er andere regels!
No guts no glory!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht