Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
ingepakt
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 maart 2016

Vragen over verpakkingen

29 november 2016

Dag Allemaal,

een tijd geleden ben ik lid geworden omdat ik zelf een soort webshop voor verpakkingen wou beginnen. Is niet doorgegaan door allerlei omstandigheden.
Ik ben wel intermediair  gebleven van een drukkerij voor verpakkingen en tijdschriften.
Wel heb ik gemerkt dat er veel vraag naar en vragen over verpakkingen zijn. Bijna net zoveel antwoorden zie ik voorbij komen, allemaal goedbedoelde adviezen die vaak ook een meerwaarde hebben.
Nu wil ik toch verder met die verpakkingen waar de concurrentie wel groot is. Maar zoals bijna in elke bedrijfstak is het zaak om ergens een nichemarkt te vinden.
Ik heb goede contacten met een drukkerij in Servië die hier al 15 jaar tijdschriften ( politiewijzer, bedrijvengids, makelaarscadeau etc) en de laatste tijd ook verpakkingen levert. Ik doe nu wel ook zaken met ze. Maar er zijn ook ander mogelijkheden dichter bij huis.
Mijn idee zou zijn om de webwinkels te verleiden samen verpakkingen te ontwerpen die voor veel doeleinden te gebruiken zijn en deze in diverse afmetingen en hoeveelheden  samen te bestellen. Als het kan via mij natuurlijk :-)  Je krijgt dan het idee van drukwerkdeal. Zij verzamelen opdrachten en plaatsen dit bij een vaak buitenlandse drukkerij.
Is dit een idee waar iemand van jullie ook iets in ziet?
Graag jullie reactie