Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Melenay
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 januari 2017

China als leverancier

04 februari 2017

Hoi allemaal.
Ik had een vraagje, veel groothandelaars/ leveranciers zijn chinezen maar als je van hun koopt en verkoopt zou je dan winst kunnen maken? Want bijna alle producten worden ook op
Aliexpress verkocht met erg laag prijs en daar wordt dagelijks gekocht. Ik werk bij PostNL en ik zie dagelijks duizenden pakketten van Aliexpress komen. En dit houd mij tegen om chineze producten te kopen.  Wat zijn jullie ideeën/ervaringen hierover?
 
Gebruikersavatar
Billy Batts
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 januari 2017

Re: China als leverancier

04 februari 2017

Kan je prima winst mee maken, er zijn genoeg mensen die aliexpress niet kennen of niet via aliexpress willen kopen. Er bestaan tig dropship websites die geld verdienen en in Nederland is er momenteel 1 waarvan je zelfs reclame op tv hoort.

Lesara.nl maar aan dat bedrijf irriteer ik mij mateloos omdat ze net doen alsof ze een normaal bedrijf zijn maar hun hebben totaal geen eigen voorraad en dropshippen alles vanuit China, volgens mij zelfs via aliexpress ook want zowat alle foto's die hun gebruiken voor hun producten vind ik terug op aliexpress.

Veel klachten zijn er over dit bedrijf MBT levertijden en kwaliteit maar blijkbaar verdienen ze genoeg geld om reclame op tv te maken al denk ik dat over 10 jaar dit bedrijf niet meer bestaat.

Enige waar ik van baal is dat er geen e-packets naar Nederland wordt gestuurd, waarom geen idee maar mijn leveringen bij Chinese bedrijven (geen ali) duur daardoor veel langer terwijl in alle landen rondom ons wel e-packets geleverd worden, misschien weet jij dit als post medewerker.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: China als leverancier

04 februari 2017

Een deel van de opmerkingen zijn consumentenproblemen, die hier eigenlijk off topic zijn. Voor het overige: een bedrijf dat hier in NL ingeschreven staat en aan zijn verplichtingen voldoet en geen illegale activiteiten ontplooit is gewoon een bedrijf, of dat je nu bevalt of niet. Bedoel je met E packets EMS zendingen? 
 
Gebruikersavatar
Billy Batts
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 januari 2017

Re: China als leverancier

04 februari 2017

Een deel van de opmerkingen zijn consumentenproblemen, die hier eigenlijk off topic zijn. Voor het overige: een bedrijf dat hier in NL ingeschreven staat en aan zijn verplichtingen voldoet en geen illegale activiteiten ontplooit is gewoon een bedrijf, of dat je nu bevalt of niet. Bedoel je met E packets EMS zendingen? 
Tsja, aan je verplichtingen voldoen is een groot woord, als mensen tig keer moeten mailen en bellen om hun geld terug te krijgen en er wordt na lange tijd 1 keertje gereageerd en vervolgens duurt het nog een aantal weken voordat je je geld ziet dan heb je aan je verplichting voldaan, netjes is een ander verhaal.

Bedoel EMS zendingen ja.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: China als leverancier

04 februari 2017

Consumentenproblemen, hoe vervelend ook, horen niet op dit forum maar bij Kassa/Radar/Consumentenbond/ACM enz, niet op dit forum, dat bedoeld is voor ondernemers die een webwinkel hebben.Volgens mij doet PostNL niet mee aan het EMS systeem, maar precies weet ik het niet.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: China als leverancier

08 februari 2017

EMS zendingen worden zeker wel verwerkt door PostNL. Ik krijg ze regelmatig als ik een demo model van iets bestel.

Ik vraam met dan ook af of Lesara wel vanuit china dropship. Levertijd 2 - 5 dagen en het retour adres Docdata te Waalwijk (vroegere Bol.com)
Vanuit China kan er zeker nog wel wat verdient worden vanwege de langere levertijd. Als deze naar slechts enkele dagen gaan kan het lastig gaan worden.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Stekske
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 juni 2016

Re: China als leverancier

10 februari 2017

Misschien verzamelen ze in Docdata alle retours voor Lesara om vervolgens 1 grote zending door te sturen naar Lesara (al dan niet naar China).
Op de Belgische versie zie ik dat het retour adres Lesara GmbH, P/A Antwerpen X, Noorderlaan 395, 2099 Antwerpen X is.
Dat is het sorteercentrum van Bpost in Antwerpen, daar verzamelen ze alle retours en vanaf een bepaalde hoeveelheid (v.b. camion vol) sturen ze het door naar het betreffende bedrijf. Op deze manier werken ook Zalando, Coolblue,...
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht