Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
jose1987
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 november 2016

Zelf importeren dat Nederlandse importeur afspraken niet nakomt?

17 februari 2017

Beste Forumleden,

ik zat met een aantal vragen. Wij hebben het een en ander ingekocht van een Frans kledingmerk. Hier zit een distributeur van in Nederland en die heeft naar mijn weten alleen het benelux recht. Nu hebben wij al een week of 4 het een en ander besteld en zou het vorige week geleverd moeten worden als we de factuur voldaan hadden. Het probleem is dat ze ons maar geen factuur opsturen en dat wij de afgelopen weken al zeker 4 keer gebeld hebben en ze steeds maar blijven zeggen we maken het vandaag in orde maar dit gebeurt dus steeds niet. Nu ga ik zelf aankomende naar Parijs toe en hier zit de showroom en groothandel van het merk zelf ook. Mijn vraag naar jullie toe is het mogelijk om bij het merk zelf in te kopen in Parijs aangezien de Nederlandse leverancier zijn afspraken steeds maar niet na komt en dat ik deze bestelling annuleer?
 
Stekske
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 juni 2016

Re: Zelf importeren dat Nederlandse importeur afspraken niet nakomt?

17 februari 2017

Waarom bel/mail je niet even naar de showroom/groothandel in Parijs? De kans is groot dat ze je doorverwijzen naar de distributeur in Nederland, maar je kan maar proberen...
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Zelf importeren dat Nederlandse importeur afspraken niet nakomt?

18 februari 2017

Ik heb hier positieve ervaring mee. Als je uitlegt dat je het merk erg aan gehecht bent en erg positief tegenover staat, maar overweegt toch te stoppen vanwege de moeizame relatie met de importeur maak je een goede kans. In veel gevallen schrikt een fabrikant daar behoorlijk van en zijn ze zeker geneigd om dan 'per uitzondering' jou rechtstreeks te leveren. Als je een leuke omzet doet kun je dan zelfs proberen het stokje over te nemen van de huidige importeur. Immers als het zo bij jou gaat, is de kans groot dat het bij collega's ook zo gaat. Daar is een fabrikant zeker niet blij mee.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!