Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
bbianca
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 april 2017

Platform uitbreiden met verkoop eBooks

26 april 2017

Hallo, 

Momenteel beheer ik een platform waarop vrouwen recensies kunnen plaatsen en lezen over diverse ebooks. Dit is gekoppeld met een forum waar ze verder kunnen kletsen over lezen en challenges kunnen aangaan met andere bezoekers van het platform. Dit vindt allemaal plaats op een WordPress website.

Nu willen mijn compagnon en ik het platform uitbreiden met een shop waarop we zelf ebooks kunnen aanbieden, maar ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is met het CB. Tevens is het de bedoeling dat bezoekers punten krijgen voor het plaatsen van een recensie en die punten uiteindelijk kunnen inwisselen voor korting. 

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ik weet niet of dit mogelijk is binnen WordPress, of dat we de shop op een andere software moeten hosten en dan als subdomein moeten publiceren.. 

Alvast bedankt voor de reacties! 
 
i-mobile
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 februari 2012

Re: Platform uitbreiden met verkoop eBooks

26 april 2017

Voordat je verder gaat, ik weet niet hoeveel boeken je wil verkopen in je business plan:

CB wil de verkoop van e-books tussen uitgevers en webwinkels op een eenvoudige wijze technisch faciliteren. Uitgevers kunnen hun e-books beheren in het digitale magazijn van CB. Webwinkels ontvangen van ons alle benodigde titelinformatie voor het aanbieden van deze e-books aan consumenten. Middels een webservice vragen de webwinkels bij CB een downloadlink aan. Wij koppelen deze link via de webservice terug. We sluiten daarbij zoveel mogelijk aan op bestaande administratieve en informatiestromen. De webwinkelaansluiting  kost € 369,11 per maand. 
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Platform uitbreiden met verkoop eBooks

26 april 2017

Momenteel beheer ik een platform waarop vrouwen recensies kunnen plaatsen en lezen over diverse ebooks.
Als je dit hebt is een winkel beginnen misschien wel een onlogisce stap. Is het niet handiger om affiliate bij bol.com te worden en commissie te krijgen over verkopen van e-books. Als je niets verkoopt heb je ook geen (extra) kosten.