Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
belvis
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2017

Groothandel prijzen A merk smartphones?

08 mei 2017

Hallo,
ik heb vraag wat betreft groothandelsprijzen , ik kom echt niet uit want groothandelprijs is net zo hoog als bijvoorbeeld bij mediamarkt.
Ik zag net Samsung Galaxy S8 SM-G950F die bij groothandel kost:
Subtotaal € 651,63
Vrachtkosten € 5,95
Totaal excl. BTW € 657,58
BTW € 138,09
Totaal : € 795,67

Bij mediamarkt kost deze € 799 dus mijn vraag is wat verdien ik aan deze telefoon , BTW ?
Ik kom gewoon niet uit.
Mvg
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Groothandel prijzen?

08 mei 2017

Er van uit gaande dat je ook 799 zou vragen dan houdt je er ongeveer (799/1,21=) 660,33 - 657,58 = 2,75 euro aan over.

Voor een A merk smartphone is dat geen verkeerde marge als je hem bij de groothandel inkoopt, want de marge is maar liefst positief. Meestal is een smartphone bij een willekeurige groothandel veel duurder dan bij de bekende webwinkels. Overigens is de laagste prijs op internet op dit moment 765 euro inclusief BTW. https://tweakers.net/pricewatch/654075/ ... zwart.html

Tenzij je duizenden toestellen verwacht te verkopen zou ik niet aan dit soort handel beginnen.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Groothandel prijzen?

08 mei 2017

3,37 zou in dit geval je verdienste zijn. Bij grotere afname kun je bij leveranciers kortingen bedingen. Wanneer je grote omzetten van een populair artikel draait is het dan wellicht toch nog winstgevend. Als nieuwkomer nu nog proberen de markt van mobieltjes te veroveren of daarop zelfs een plek te verwerven lijkt mij niet zo eenvoudig.
 
belvis
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2017

Re: Groothandel prijzen A merk smartphones?

08 mei 2017

Bedankt voor jullie reacties , nu is mij veel duidelijker wat groothandel betreft .
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht