Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
jose1987
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 november 2016

kledingleverancier levert maanden te laat

11 juni 2017

Beste medeforum leden,

mijn vriendin en ik zijn 2 maanden geleden een webshop in dames(merk) kleding begonnen. Wij werken met 5 verschillende leveranciers waarvan 1 leverancier telkens te laat levert.
De eerste collectie van de leverancier waar ik het over heb was 2 maanden te laat waardoor wij die collectie amper hebben kunnen verkopen terwijl de rest van de merken wel gewoon goed loopt.
Nu hebben wij de afgelopen keer weer ingekocht bij deze leverancier en die zou half Mei uitleveren. Dit is dus weer niet gebeurd en de leverancier zou het eind Mei zeker leveren. Ook eind Mei was de collectie er weer niet en ze zeiden dat het dit keer zeker begin Juni kwam. Helaas is het op de dag van vandaag weer niet geleverd.  Ik moet er wel bij vermelden dat wij de afgelopen maanden veel geïnvesteerd hebben in seo en google. Hierdoor staan wij voor dit merk al op de eerste pagina op google op de 3e plek terwijl best bekende winkels dit merk ook verkopen en die staan op google een stuk lager dan wij. Het viel me overigens wel op dat de winkels dit merk een stuk minder inkopen dan voor heen dus ik heb wel het idee dat dit komt omdat deze leverancier steeds te laat levert.

Graag zou ik wat advies van jullie willen aangezien wij de vorige collectie amper verkocht krijgen omdat het zo laat geleverd word. Is het verstandig om de leverancier nog 1 kans te geven om alsnog te leveren of doen we er verstandiger aan om de collectie te annuleren? Indien dit laatste het geval is zouden wij graag willen weten hoe we dit het beste kunnen aanpakken.

Alvast bedankt. Mvg Jose
 
Gebruikersavatar
Shoppagina.nl
Berichten: 113
Lid geworden op: 21 april 2010
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: kledingleverancier levert maanden te laat

12 juni 2017

Hoi Jose, 

Als je goed scoort op het merk en je dit omzet oplevert zou ik het zeker nog een kans geven. Misschien kun je gezien het niet nakomen van de levertijd een afspraak maken met de leverancier dat alles wat niet verkocht is tegen een bepaald bedrag (bijvoorbeeld 75% van de inkoop) wordt teruggenomen. Dan loop je zelf ook minder risico. Daarnaast eventueel een extra korting vragen en langere betaaltermijn als compensatie?

Succes ermee!
 
jose1987
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 november 2016

Re: kledingleverancier levert maanden te laat

13 juni 2017

Het probleem is dat wij de collectie maanden te laat gekregen hebben waardoor we deze nu amper verkocht hebben. 
We hebben gisteren contact gehad met de leverancier en het zou zeker over 2 weken moeten komen en vanaf morgen zouden we de exacte datum te horen krijgen.
Hierdoor is deze collectie dus een maand te laat.  Korting konden ze helaas niet geven omdat we nu pas voor de tweede keer ingekocht hebben. Toch heb ik het idee dat merk zelf liquiditeits problemen heeft want vorig jaar leverden hun veel vaker nieuwe collecties en op social media zijn ze ook al een stuk minder bezig dan voorheen.
Het vervelende hieraan is dat wij best wel wat tijd en geld in content en google voor dit merk gestopt hebben om al gelijk zo hoog mogelijk te staan in google. We staan voor dit merk dan ook al op de eerste pagina op de 3 plek en we zijn pas 2 maanden online. 
Dus voor het organische verkeer is dit best goed en alle bestellingen voor dit merk zijn ook organisch via google binnen gekomen. Wij twijfelen nu dus om door te gaan met dit merk of er eventueel een ander merk voor in de plaats te nemen.
 
Luchtkussengigant
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 januari 2017
Contacteer:

Re: kledingleverancier levert maanden te laat

22 juni 2017

Hoi José,

Gezien jouw tweede reactie zou ik ervoor kiezen om het merk links te laten liggen ondanks de goede positie in Google. Als je er zelf al geen lekker gevoel bij hebt in verband met eventuele liquiditeitsproblemen zou ik het zekere voor het onzekere nemen. Het risico op onverkoopbare voorraad is erg hoog en de coulance vanuit de leverancier laag.

Erik
Voor al uw verpakkingsmaterialen - https://Verpakgigant.nl - Vandaag voor 22:00 uur besteld morgen geleverd - Geen verzendkosten en orderkosten
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht