Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
boxes
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 juli 2017

doorverkopen en levering

11 juli 2017

ik de verkoper krijg geld van de klant.
met dat geld koop ik dozen bij de fabriek.
de fabriek levert de dozen aan mij, en ik lever de dozen aan de klant.
dit gebeurt iedere dag opnieuw

als ik de fabriek rechtstreeks de dozen aan de klant laat leveren.
betekent dit dan einde voor mijn terugkerende klanten, aangezien de fabriek met een vrachtwagen waar mega-groot zijn naam op staat aankomt?
kan de klant dan mij overslaan en direct bij de fabriek halen of is er iets om dit te verbieden / voorkomen..?

ik doe in principe niks anders dan beter gevonden worden in google en de dozen doorgeven, maar de dozen zijn nogal zwaar.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: doorverkopen en levering

11 juli 2017

Nee daar kun je niets aan doen ze mogen kopen waar ze willen. 
Wel kun je misschien meer gelijktijdig inkopen en eigen voorraad nemen. Je kan dan ook misschien wel goedkoper inkopen. 
Of een deal met de fabriek maken en ze laten versturen met andere vervoerder en zonder naam op de verpakking.
 
Profgereedschap
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 december 2016
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: doorverkopen en levering

11 juli 2017

Het staat iedereen vrij om zijn of haar producten in te kopen waar ze dat willen. 
Je klant weet natuurlijk ook wel dat jij ze ergens vandaan haalt. Het hangt dan af van hoe de relatie is tussen jou en je afnemer of je dit kunt doen ja of nee. 
Vaak is het een stukje gemak voor de afnemer de reden om ze bij jou te kopen dat hoeft niet te betekenen dat ze je direct laten vallen als het goedkoper kan.
Ik neem aan dat je je marge wil vergroten door het logistieke deel door je fabrikant te laten regelen? Misschien als je je klant ook een beetje laat meeprofiteren dat het een win-win kan opleveren.
Meer dan 35 000 producten uit voorraad leverbaar!

https://profgereedschap.nl
https://klassegereedschap.nl

Voor meer info: Info@profgereedschap.nl