Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Viktor
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 augustus 2017

Mag ik zomaar dingen online kopen en doorverkopen?

10 augustus 2017

Hey iedereen, 

Mijn vraag is mag ik zomaar producten van een website kopen en die dan bv doorverkopen op een andere site (vb. ebay, amazon)?
Ik ben momenteel nog maar een student in België dus ik heb niet echt een idee hoe belastingen precies werken.
Mag ik ook bv. speelgoed bij een speelgoedwinkel/2dehandswinkel kopen en die dan online doorverkopen?

Ik zou graag hier meer over willen weten.
Dankuwel op voorrand voor jullie antwoorden!

PS.: Moest ik dit doen ben ik van plan om alles ergens genoteerd bij te houden zodat ik kan aantonen hoeveel winst ik precies heb gemaakt per product.
 
Stekske
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 juni 2016

Re: Mag ik zomaar dingen online kopen en doorverkopen?

11 augustus 2017

Mag ik ook bv. speelgoed bij een speelgoedwinkel/2dehandswinkel kopen en die dan online doorverkopen?
Ja dat mag, maar ik begrijp niet waarom je dat zou doen, zou je niet beter bij een groothandel inkopen, zodat je toch nog iets van marge hebt op je verkoop. Vooral op ebay heb je enorm veel concurrentie waardoor de marge enorm laag is om toch maar de goedkoopste te zijn.
Voor je overige vragen betreffende de belastingen, lees eens op onderstaande website.
http://www.ikbenzelfstandige.be/sociaal ... lfstandige
 
Viktor
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 augustus 2017

Re: Mag ik zomaar dingen online kopen en doorverkopen?

11 augustus 2017

Dankuwel voor uw bericht! Zeker de link was heel behulpzaam. 
Ik zal mij eens goed informeren bij een groothandel om meer te weten te komen over hun prijzen.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht