Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
MarleenC
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 oktober 2016

Inbreuk patentrecht

17 augustus 2017

Ik heb de volgende vraag, Ik heb bij een grote groothandel merkartikelen gekocht. Het merk kende ik niet, maar zag er goed uit en bood het aan in mijn webshop. Nu heb ik een schrijven en een boete van een advocaat gekregen dat dit merkartikel is nagemaakt van een ander groot bekend merk en dat ik een boete van 2500 euro moet betalen, + juridische kosten voor schade. Naderhand zag Ik wel dat een soortgelijk artikel onder andere namen ook verkrijgbaar was, maar omdat dit ook een merkartikel was en netjes gekocht bij een groothandel ging ik ervan uit dat het goed was. en ik was volledig te goeder trouw, kunnen ze me zomaar die boete opleggen??. Ze geven aan wanneer het patent was aangevraagd, maar toen stond dat artikel dat ik gekocht had al lang bij de groothandel. Dat staat er trouwens nog steeds...Nu word ik dus als webshopeigenaar aangepakt, terwijl de groothandel nog steeds dit merk met de produkten verkoopt. Ik weet niet wat ik moet doen.
 
Gebruikersavatar
Schaap
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 mei 2017

Re: Inbreuk patentrecht

18 augustus 2017

Heb je de vraag ook al bij de grote groothandel neergelegd? 
Geen leuk artikel, maar https://www.charlotteslaw.nl/2014/05/in ... oothandel/ 
hierin staat het advies om de voorwaarden van de groothandel door te nemen.

en een ander draadje hierover: viewtopic.php?t=11180
www.BoekenSchaap.nl Hét adres voor 2ehands boeken met méér inhoud
 
MarleenC
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 oktober 2016

Re: Inbreuk patentrecht

18 augustus 2017

groothandel gebeld, maar onbereikbaar, altijd in gesprek, nu een mail geschreven, in hun voorwaarden staat wel dat ze patentinbreuk heel serieus nemen, ik hoop dus ook in dit geval
Ik heb gekeken naar bijstand voor deze zaak, maar niemand wil hier zijn vingers aan branden. Ik vind het wel erg dat je als kleine ondernemer die gewoon netjes bij een groothandel producten koopt.  nooit op kan tegen grote bedrijven die hele advocatenkantoren inschakelen en claims van duizenden euros bij je neerleggen...
 
Gebruikersavatar
Schaap
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 mei 2017

Re: Inbreuk patentrecht

18 augustus 2017

Ik ben geen jurist maar google eens op patentinbreuk?
lees eens: https://www.higherlevel.nl/forum/financ ... #msg579503

Leg anders je vraag daar (ook) eens voor op Higherlevel? Het is hier niet altijd druk ...
www.BoekenSchaap.nl Hét adres voor 2ehands boeken met méér inhoud
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.