Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
SamGijs1962
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 oktober 2017

Ervaringen met AliDropship WordPress Plugin

21 oktober 2017

AliExpress biedt een WordPress plugin aan voor USD 89 die je binnen WordPress kan activeren en via deze plugin kun je je eigen winkel simpel opzetten en middels diverse handelingen alle producten (die je wenst te verkopen) importeren. Nu lijkt dit te mooi om waar te zijn, dus is mijn vraag of een van de forumleden hier al ervaring mee heeft en een voorbeeld kan laten zien van een Nederlandstalige winkel.
 
SamGijs1962
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 oktober 2017

Re: Ervaringen met AliDropship WordPress Plugin

24 oktober 2017

Jammer dat er geen reacties hier op komen. Gebruikt dan niemand deze Plugin?
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Ervaringen met AliDropship WordPress Plugin

24 oktober 2017

Voor die 89 dollar kan je je geen buil vallen. Waarom probeer je hem niet gewoon uit?
 
SamGijs1962
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 oktober 2017

Re: Ervaringen met AliDropship WordPress Plugin

24 oktober 2017

Dat snap ik, maar dat was mijn vraag niet;-)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Re: Ervaringen met AliDropship WordPress Plugin

06 november 2017

Dropshippen vanuit China gaat ellende opleveren met klanten die niet snappen dat ze import moeten betalen.
Wat je beter kunt doen is het gewoon naar jezelf sturen en dan doorsturen.
Maar dan zit je nog met een ander probleem: de levertijd. Die is bij Ali in korte tijd vrij snel geworden, maar alsnog VEEL langer dan wat klanten willen en gewend zijn.

Geen gedoe met import en snelle levering, dat is waar NL webshops nog op (kunnen) concurreren. Klanten vinden dat belangrijk.
 
SamGijs1962
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 oktober 2017

Re: Ervaringen met AliDropship WordPress Plugin

07 november 2017

Wanneer je in de omschrijving erbij vermeld dat ze over een bedrag boven de $20 import moeten betalen dan dek je dit af.
Wanneer ik het product niet naar de klant maar naar mezelf laat sturen dan zit IK met de importkosten en zal die dan toch bij de prijs moeten optellen zodat alles duurder word. Hoe zou jij hiermee omgaan?

Ik begrijp je antwoord niet waar NL Webshops nog op kunnen concurreren?
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Ervaringen met AliDropship WordPress Plugin

07 november 2017

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat je nog niet echt beseft wat importeren precies inhoudt. Ik zou je even heel goed inlezen voordat je hier aan begint, voordat je voor nare verrassingen komt te staan. Ik heb er jaren terug eens een stukje over geschreven.
Zorg dat je goed verzekerd bent en dat je kan aantonen dat de producten die je importeert voldoen aan de EU richtlijnen.
 
SamGijs1962
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 oktober 2017

Re: Ervaringen met AliDropship WordPress Plugin

07 november 2017

Hartelijk dank voor het stukje wat je eerder geschreven hebt en overweeg toch om het maar niet te doen aangezien er veel te veel haken en ogen aan zitten!