Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
jenl
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 oktober 2017

De dag dat je ontdekt dat je leverancier je concurrent is op een verkoopkanaal

29 oktober 2017

Frustrerend om te ontdekken dat je groothandel, uiteindelijk je grootste concurrent blijkt te zijn op een verkoopkanaal. Erg hé. Nog iemand ervaringen mee ?
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: De dag dat je ontdekt dat je leverancier je concurrent is op een verkoopkanaal

29 oktober 2017

Het gebeurt steeds vaker. Een deel van de fabrikanten levert ook rechtstreeks aan consumenten. Meestal hebben ze wat hogere prijzen, maar als dat niet zo is dan is het erg irritant. 
 
Stekske
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 juni 2016

Re: De dag dat je ontdekt dat je leverancier je concurrent is op een verkoopkanaal

30 oktober 2017

Komt inderdaad steeds vaker voor. Vooral met de komst van platformen zoals Bol.com is de drempel voor een groothandel erg laag.
Een leverancier van mij is ook begonnen met aan particulieren te verkopen en ik heb daarop beslist om de samenwerken met hun stop te zetten, gaat gelukkig om een product waarvoor ik gemakkleijk kon overstappen op een andere leverancier en niet exclusief van hun was.
Veel van mijn concurrenten (webwinkels) die aan particulieren verkopen, hebben ook een groothandel.
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: De dag dat je ontdekt dat je leverancier je concurrent is op een verkoopkanaal

31 oktober 2017

Frustrerend, maar ook wel begrijpelijk.

Groothandels zien ook de toekomst veranderen. Steeds meer schakels worden uit de distributieketen geknipt. Veel partijen zien geen andere uitweg dan ook zelf maar richting consumenten gaan verkopen.

Webwinkels zou ik dan ook aanraden om in ieder geval zelf de mogelijkheid te bekijken om importeur te worden. Veel producten zijn tegenwoordig goed zelf in te kopen bij de bron. Wel heb je dan natuurlijk wat voorraadrisico.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Re: De dag dat je ontdekt dat je leverancier je concurrent is op een verkoopkanaal

06 november 2017

De leverancier loopt het te schuiven via bol.com zeker. Zie je wel vaker.
De schijn ophouden dat ze enkel B2B doen en denken dat ze sneaky via bol.com zooi kunnen schuiven en dat afnemers het niet in de gaten hebben.
 
jenl
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 oktober 2017

Re: De dag dat je ontdekt dat je leverancier je concurrent is op een verkoopkanaal

06 november 2017

Inderdaad, leverancier buiten gegooid en 1 in de uk gevonden. En goedkoper, dus back in business.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht