Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
jeffreys
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 juli 2015

Leasemaatschappij gezocht

30 december 2017

Wij hebben een webshop in ecologische babyartikelen waarbij consumenten voor een bepaalde productgroep (wasbare luiers) een investering moet doen van een paar honderd euro. Hiermee kunnen ze wel tientallen euro's per maand besparen. Ondanks deze besparingen, merken wij dat deze eenmalige investering toch nog een drempel is voor consumenten. Wij willen graag een leaseconstructie aanbieden, waarbij ze na looptijd (24 maanden) de producten kunnen overnemen of aan ons retour kunnen sturen. Wij willen de leasemaatschappij dan de garantie bieden dat wij ze willen overnemen voor een bepaald bedrag. Er is namelijk een grote groep die dit soort producten ook tweedehands wil kopen. 

Daarnaast willen wij dezelfde constructie ook toepassen bij gastouders en kinderopvangcentra. Dit gaat dan om enkele duizenden euro's.

Ik ben op zoek naar een leasemaatschappij met wie wij zo'n dienst kunnen opzetten. Ik kom vooral leasemaatschappijen tegen voor autolease of electronica. Kennen jullie zo'n leasemaatschappij?
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Leasemaatschappij gezocht

31 december 2017

Leasen van bijvoorbeeld een auto is een lening met de auto als onderpand. Vaak bieden zij een totaal pakket aan met onderhoud en verzekering (all-risk) om zo ook geen risico te lopen dat de auto in waarde verminderd.
Ik dat dat je dan meer opzoek moet gaan naar een investeerder die brood ziet in jou constructie.

Tevens schijf je dat de consument honderden euro's moeten investeren. De vraag is eerder hoe groot ik jou investering aan de klant? En hoe lang duurt het voordat je deze er weer uit hebt en geld op gaat leveren.  Als je investering eruit is kan je natuurlijk weer nieuwe aanschaffen.
Echter zie ik 2 groepen mensen voor me als particulier
- Mensen die wel geld hebben maar niet uit geldoverweging deze luiers kopen. Maar dit puur voor het milieu doen.
-Mensen die geen geld voor luiers hebben en op deze manier er toch goedkoop aan komen zonder er voor te betalen. Deze klant zullen dan ook een betalingsachterstand oplopen.

Een optie om snel aan geld te komen is een borg rekenen. Als de klant de luiers niet terug brengt of zijn beschadigd is dit door de borg gedekt.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht