Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
peter w
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 maart 2018

Import uit China veel te duur ???

12 maart 2018

Hallo forumleden :),

Ik heb reeds contact gezocht met een aantal fabrikanten en vervoerders. Alleen komen we er achter dat de kosten voordat we het aan de deur hebben letterlijk de pan uit reizen. We zijn startende dus zouden we met kleine aantallen moeten beginnen. Ok, dat de vervoerskosten voor sample producten een veelvoud van de kostprijs is, kan ik inkomen. Maar de aantallen moeten toch al aanzienlijk zijn wil het zich lonen waardoor je te lang verlies blijft draaien.

Het betreft producten die via alibaba rechtstreeks bij de fabrikant besteld zouden gaan worden en nog niet op aliexpress te vinden zijn. Het is dus geen optie om dit via aliexpress te doen om zodoende bedrijfskapitaal op te bouwen om later via alibaba grotere aantallen te bestellen.

Ik vraag me af; De halve wereld besteld via dit soort wegen.
Doe ik hier iets verkeerd ???

Ik hoop dat ik wat verheldering in deze zaak kan krijgen.
Dank jullie wel alvast,

Peter
 
Stekske
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 juni 2016

Re: Import uit China veel te duur ???

12 maart 2018

Heb je al eens een RFQ aangemaakt voor je product op Alibaba zodat je van meerdere verkopers een offerte krijgt?
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Import uit China veel te duur ???

12 maart 2018

In het begin is het inderdaad wat lastig. Het product wat ik bestel wordt op maat gemaakt. Er worden zo'n 500 tot 1000 stuks besteld. de verzendkosten hiervoor zijn 400 a 450 euro. Binnen 2 dagen wordt het dan bezorgd met DHL. Als je dit natuurlijk per artikel uitrekent kom er slechts 50 ct per artikel bij. Het is handig om de verzendkosten per artikel uit te rekenen + je marge en kijken of het interessant is om hier te verkopen. Vaak kom ik ook uit op artikelen wat zich gewoon niet loont. Waarschijnlijk heeft mijn concurrent ook dit probleem.

Als het echt om grote of zware dingen gaat kan zeevracht ook een goede optie zijn. Vraag de verkoper om een DDP prijs om niet aan onverwachte kosten te komen. Echter zullen zij dit ruim berekenen waardoor je meer betaald als dat je zelf alles gereld.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Jaap
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 februari 2010

Re: Import uit China veel te duur ???

13 maart 2018

via zeevracht zou ik fob aanraden
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
vincent2601
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 januari 2018

Re: Import uit China veel te duur ???

17 maart 2018

Er komt ook meer bij kijken zoals de inklaringskosten, dit inclusief je verzendkosten zijn wel aanzienlijke prijzen.
 
Arckoo
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 februari 2013

Re: Import uit China veel te duur ???

31 maart 2018

Ik vraag mij altijd af of mensen ook rekening houden met bv CE-markeringen en productaansprakelijkheid bij het bestellen buiten de EU.

Veel mensen lijken namelijk erg makkelijk van bv Alibaba te bestellen vanwege de prijs, maar mocht het een keer fout gaan met een product op de markt dan ben je - zonder verzekering althans - financieel gezien meteen goed aan de beurt (en veel beginnende webwinkels zullen zo'n verzekering niet hebben schat ik zo in).

Wij 'verzekeren' ons in ieder geval door alleen binnen de EU te importeren.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Import uit China veel te duur ???

05 april 2018

Door in de EU in te kopen ben je nog niet verzekerd. Jij ben de verkoper en dus het aanspreek punt.Wat als de fabrikant niet meer bestaat of is overgenomen failliet etc. Dan ben je alsnog aansprakelijk omdat je de verkoper bent. Tevens is er een drempel bedrag.
Bij alibaba hebben ze eigenlijk altijd we CE certificaten. Echter bij aliexpress niet. Dit is afhankelijk van de verkoper.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht