Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Fashion Webshop
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 juni 2018

Groothandel Italiaanse heren mode gezocht en advies

07 juni 2018

Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier en ben pas gestart met een webshop in kleding voor het hele gezin.

Voor de baby, kinder en dames mode heb ik al verschillende groothandels gevonden maar voor de heren...

Ik ben voor mannen specifiek op zoek naar casual kleding, het liefst Italiaanse mode. Bij voorkeur merken als Local Fanatic, Mascherano e.d. ( de druk bedrukte shirts met afbeeldingen van bijv. Tony montana, family guy, Mohammed Ali etc.) Maar ook originele casual overhemden met deels print en jeans.

Waarom? Ik wil iets origineels, iets verkopen wat je niet al op elke hoek van de straat kunt vinden... iets waarvan ik weet dat mijn klantenkring kan waarderen.

Ik was voor het starten van mij bedrijf al opzoek naar leveranciers maar zonder kvk kom je zoiezo al nergens, maar nu blijkt dat het met kvk ook nog lang niet gemakkelijk is om te vinden wat je zoekt.

Nu loop ik namelijk tegen het volgende probleem aan:
Veel merken stellen als eis een stenen winkel, of hebben een webshop stop... daar houd het voor mij op natuurlijk.

En bij de merken/ groothandels die deze eis niet stellen merk ik ook dat het vrij lastig is als starter om in te mogen kopen. Zij willen toch een beetje weten waar tussen hun merk terecht komt e.d.
Als niemand mij het vertrouwen gaat geven om ermee te starten kan ik nooit iets exclusiefs opbouwen natuurlijk... dan kan ik enkel blijven verkopen wat overal al verkrijgbaar is.

Graag tips hoe ik dit het beste voor elkaar kan krijgen, opties van groothandels? Iemand die mij op weg kan helpen?
 
Gebruikersavatar
Ugo
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 augustus 2008
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Groothandel Italiaanse heren mode gezocht en advies

07 juni 2018

Het blijft soms lastig omdat een overkill aan online aanbod niet altijd goed is voor een merk. Sommige distributeurs of merken willen het wat exclusiever houden en dan is het niet handig als elke (web-) winkel het merk verkoopt maar verspreid.

Zelf zit ik niet in de fashion branche maar mij lijkt dat inkoopcentra een goede optie zijn in deze al loop je dan zelf tegen het probleem aan dat sommige producten veel concurrentie hebben online. Zoek anders online op kleine merken in de fashion en gooi wat lijntjes uit naar de leveranciers. Er zullen zeker leveranciers zijn die je willen beleveren. Misschien is dit niet direct de leverancier van je eerste keuze maar als je groter groeit komen er vanzelf meer mogelijkheden.
~ Yvo
 
Fashion Webshop
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 juni 2018

Re: Groothandel Italiaanse heren mode gezocht en advies

10 juni 2018

Bedankt voor je reactie.
Dan ga binnekort naar eens richting Amsterdam kijken wat er allemaal te krijgen is!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht