Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Massimo
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 augustus 2015

Producten online plaatsen efficiënter?

26 november 2018

Beste forumleden, 

Ik zou graag ideeën willen horen over het efficiënter online plaatsen van artikelen. 

Wij zijn gestart met een webshop, waarin we van elk artikel maar 1 hebben. 

Zelf zijn wij een groothandel, waardoor we een enorme voorraad hebben in artikelen (20.000+), echter merken wij dat het erg veel tijd in beslag neemt om elk (gesorteerd) artikel te omschrijven, fotograferen en online plaatsen. Wij zitten op het SEOShop platform (Lightspeed). 

Momenteel gaan we als volgt te werk: 
  1. Omschrijven product met pen en papier
  2. Fotograferen product, waarvan 1 foto met de omschrijving van stap 1. 
  3. Uploaden / online plaatsen artikel, waarbij wederom de omschrijving en alle variabelen worden ingevuld online. 
Stap 1 t/m 3 neemt in totaal een tijdsbestek van 10-15 min in. Zijn er mogelijkheden om dit proces te versnellen? 
Eventueel met behulp van barcode scanners of ander apparatuur? 

Graag hoor ik ervaringen van mede webshop-houders... 

Alvast bedankt iedereen! 
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Producten online plaatsen efficiënter?

29 november 2018

Is er niet een foto beschikbaar van de fabrikant?
Deze heeft wellicht ook al een standaard tekst. Al geeft ik de voorkeur aan een zelf geschreven tekst voor google.

En wat zijn alle "variabelen"  Afmeling? Gewicht. Dit soort dingen kunnen geautomatiseerd worden maar is alleen van toepassing als het voldoende gebruikt wordt.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Undertaker91
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 november 2018

Re: Producten online plaatsen efficiënter?

01 december 2018

Als je er geen database is waarin alle informatie staat die je nodig hebt voor je producten, zoals een van je leverancier beschikbaar gesteld voor klanten, dan ontkom je er niet aan om zelf je content te schrijven. Dit is een grote uitdaging voor zo'n grote voorraad. Het meest efficiënte lijkt mij dan ook om het uit te besteden of mankracht in te schakelen. Doe je het echt op de manier zoals je beschrijft? Wellicht is het een idee om alles eerst te fotograferen, dan alles te beschrijven en alles via een excel formulier te importeren. 
https://www.ikfixem.nl - iPhone onderdelen, schermen, batterijen en accessoires
 
Gebruikersavatar
PIN ACCESSOIRES
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 februari 2018
Contacteer:

Re: Producten online plaatsen efficiënter?

04 januari 2019

Waarom zou je het eerst op papier schrijven als je het ook meteen kan typen ? 
Dit scheelt je een heep gedoe.

Er als je toch fotos gaan schieten dan zou ik aanraden meteen 2 of 3 te maken.
Als je eenmaal bezig bent dan is dit een kleine moeite wat niet meer dan 40 sec in beslag zal nemen.

Ik weet dat je voor wordpress diverse plugins hebt waarmee je alles in 1 keer kan uploaden.
zoals: http://www.wpallimport.com/

Wellicht dat er ook iets voor Lightspeed is.

Opzich kan je als je eenmaal in de flow zit er makkelijk 1 per 4 minuten doen.
Even los van het schrijven van teksten ...

Het kost gewoon een hoop tijd ..

Succes ! 
Pin accessoires | V400m beschermhoes | Pinautomaat beschermhoes | Onderdelen voor uw mobiele pinapparaat.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.