Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
BeOriginal
Berichten: 186
Lid geworden op: 13 februari 2011
Contacteer:

de Makro als leverancier?

19 februari 2011

Ik vroeg me af, zou iemand de Makro gebruiken als leverancier voor zijn producten?
Tis daar altijd best druk, ik heb ook zo'n pasje, maar nooit echt gebruikt.
 
Verkoper
Berichten: 306
Lid geworden op: 09 januari 2010
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: de Makro als leverancier?

20 februari 2011

Meeste mensen die er komen zijn horeca mensen. Hoewel, de MEESTE mensen die er tegenwoordig (of eigenlijk al jaren) komen zijn particulieren met een pasje van de zaak, van het bedrijf waar men werkt of "via via". Grotendeels uit "interessant doenerij" of omdat ze een dagje uit willen. De Makro is natuurlijk allang geen echte groothandel meer. Maar net als al jaren bouwmarkten en andere grote jongens het "oogluikend" wordt toegestaan om op industrie terreinen detailhandel te bezigen, wordt ook de Makro dankzij het pasjes systeem gewoon met rust gelaten.

Dat gezegd hebbende, als je op de folders let en de akties in de gaten houd, kun je er zeker wel af en toe je slag slaan.
 
BeOriginal
Berichten: 186
Lid geworden op: 13 februari 2011
Contacteer:

Re: de Makro als leverancier?

20 februari 2011

Ja, die indruk had ik eigenlijk ook. k ben benieuwd of er webshop eigenaren zijn, die producten daar inkopen en te koop aanbieden via hun site.

Op zich denk ik dat er een leuk concept mee te bedenken is, een website met elke week/maand geheel nieuwe andere producten, in trent van elke week een nieuwe shop. De ene week alleen maar speelgoed aanbiedingen, de andere week alleen computer spullen of kleding enz..
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: de Makro als leverancier?

21 februari 2011

Om heel eerlijk te zijn denk ik niet dat het als webwinkel goede business is om bij de Makro in te kopen. Pas als je iets met de producten kan, bij de horeca betaal je 50% extra voor de sfeer, wordt het interessant. Zoals verkoper ook al aangaf, is de Makro eigenlijk geen groothandel meer en zijn de prijzen/marges er dus ook niet meer naar.

Aan de andere kant: Ondernemer ben je als je een andere ondernemer kan bewijzen dat jij iets ziet dat hij niet ziet. Dus verras me. ;-)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Meesleepbeest
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 augustus 2010

Re: de Makro als leverancier?

21 februari 2011

Geen idee of er ondernemers zijn die dat doen, echter op verschillende producten valt genoeg te verdienen. Noten! Knibbel, knabbel knuisje, welke noten stuur ik naar jouw huisje? Macademia's koop je bij de Makro per kilo in bijvoorbeeld, voor niet al te duur. Online presteren ze het ook om die voor 2 a 3 euro per 100 gram te verkopen.
Uit ervaring weet ik wel dat die van de Makro lekkerder waren dan die bij onze notenwinkel om de hoek.

Dus het kan wel. 40% marge of meer is er op diverse producten wel te halen.
 
regenboogschaap
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 december 2010

Re: de Makro als leverancier?

22 februari 2011

ja ik vind de makro zeker geen groothandel prijzen hebben...vooral de 'supermarkt' is vaan stukken duurder dan de AH/Jumbo
ik koop er vaak enveloppen..die zijn er wel erg goedkoop...en in de supermarkt dingen die AH/jumbo niet verkopen (kant en klare tosti's, grote zakken met bevroren fruit etc.)

het viel mij dus behoorlijk tegen..ze hebben soms wel mooie aanbiedingen...maar dan moet je het maar net treffen (bijv. hele mooie lamswollen truien voor €9,99...gelijk een aantal voor vriend gekocht)
http://www.regenboogschaap.nl alles voor vilten, (antroposofische)poppen maken, breien, haken Veel gevilte slofjes, kralen, mutsen sieraden bloemen etc.
 
Jessica88
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 februari 2011

Re: de Makro als leverancier?

25 februari 2011

Met de prijzen van de makro is het niet haalbaar om zomaar iets door te verkopen. Alleen voor de horeca is het nog interessant. Ik haal zelf altijd m'n hooi en zaagsel voor de cavia's bij de makro want daarmee zijn ze wel goedkoop :lol:
 
Ruudd
Berichten: 211
Lid geworden op: 13 januari 2011
Locatie: Omg. Utrecht
Contacteer:

Re: de Makro als leverancier?

25 februari 2011

Met de prijzen van de makro is het niet haalbaar om zomaar iets door te verkopen. Alleen voor de horeca is het nog interessant. Ik haal zelf altijd m'n hooi en zaagsel voor de cavia's bij de makro want daarmee zijn ze wel goedkoop :lol:
Folder in de gaten houden loont af en toe wel qua korting. Dus het is geen constante factor wat betreft producten leveren.
 
regenboogschaap
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 december 2010

Re: de Makro als leverancier?

25 februari 2011

Wat ik vooral bedoel is dat het geen 'groothandel' is zoals je andere groothandels hebt (waar je een X winstpercentage hebt en een vast aanbod tegen een vaste prijs.)
http://www.regenboogschaap.nl alles voor vilten, (antroposofische)poppen maken, breien, haken Veel gevilte slofjes, kralen, mutsen sieraden bloemen etc.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht