Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
kristinanikolova
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 januari 2021

Groothandelaar VS/ US

06 januari 2021

Dag allemaal, 
Ik vind veel wholesalers die een goed product hebben voor mijn webshop. 
Maar het schrikt me af dat er te veel onnodige kosten zullen komen door de douanetax die je betaald bij het ontvangen van een product uit VS en verzendingskost. 

Is dat de moeite waard of hebben jullie ervaring of gebruiken jullie een groothandelaar buiten Europa? Of is dat te veel onnodige kosten? 
Of raden jullie aan te zoeken binnen Europa?
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Groothandelaar VS/ US

07 januari 2021

Los van de kosten moet je goed begrijpen dat als jij iets importeert van buiten de EU, dat je voor de wet gezien de fabrikant bent. Dat is omdat jij het product in de EU op de markt brengt. Jij als fabrikant bent verantwoordelijk voor het product en de gevolgen daarvan. Jij moet dus zorgen dat wat jij importeert voldoet aan de EU richtlijnen en je moet er voor zorgen dat je goed verzekerd bent mocht het mis gaan met jouw product.

Stel dat je een oplader importeert uit buiten de EU en dat ding vat vlam bij een klant waardoor het huis van jouw klant afbrand, dan ben jij als fabrikant verantwoordelijk voor die brand.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Groothandelaar VS/ US

07 januari 2021

Verzend- en inklaringskosten zijn nu eenmaal normale uitgaven voor een ondernemer, dat geldt ook voor je concurrentie. Importbelasting is gewoon te verrekenen in de btw aangifte: wat dat betreft niets om tegenop te zien.