Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
StevenShop
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 januari 2021
Contacteer:

Zoek jij een leverancier voor kaarsen?

07 maart 2022

Zojuist onze webshop https://www.v-candles.nl/ online gezet.

Als iemand opzoek is naar een leverancier voor handgemaakte, duurzame vegan kaarsen, neem dan contact met me op! 
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Zoek jij een leverancier voor kaarsen?

07 maart 2022

Hmmm, Gezellig misschien, maar duurzaam?
Volgens mij is een zuinige LED lamp die jarenlang mee gaat duurzamer dan een kaars die weinig licht geeft en bovendien veel warmte genereert en daarbij nog CO2, roet en andere verbrandingsgassen verspreidt.
 
Gebruikersavatar
StevenShop
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 januari 2021
Contacteer:

Re: Zoek jij een leverancier voor kaarsen?

08 maart 2022

Hoi Bert,

Bedankt voor je begrijpelijke reactie.

Een traditionele kaars, die gemaakt is van paraffine of stearine, is inderdaad verre van duurzaam. Paraffine is namelijk een product dat overblijft van een olieraffinage wanneer de benzine, diesel en kerosine gescheiden zijn. Dit maakt dat paraffine gemaakt is van restanten van aardolie en daardoor ook de nodige schadelijke stoffen met zich meebrengt tijdens verbranding. Verder is stearine gemaakt van dierlijke vetten, die overblijven nadat een dier geslacht is (meestal op brute wijze). Stearine is dan wel duurzaam, want het zorgt voor minder slachtafval, maar het lijkt me niet een wenselijke manier van duurzaamheid.

Zodoende dat onze kaarsen uitsluitend gemaakt zijn van sojawas, dat gewonnen wordt uit sojabonen, die op een verantwoorde wijze geteeld worden. Wij kopen de sojawas in bij een Europese leverancier die de grond hergebruikt en het water voor de sojabonen recyclet, en ook goed rekening houdt met mensenrechten. Daarnaast kopen we in bij Nederlandse leveranciers, om zoveel mogelijk Co2 te reduceren. Duurzaamheid staat voor het produceren van producten op een manier die het milieu en de natuur zo min mogelijk belast, en dat is precies wat we doen en wat we belangrijk vinden bij VCandles. 

Vanzelfsprekend hebben onze kaarsen daarom ook een aanzienlijke vermindering in de roetproductie, omdat sojabonen een hernieuwbare en niet-giftige hulpbron is. Het maakt de kaarsen ook biologisch afbreekbaar én ze branden 45% langer met sojawas in tegenstelling tot paraffine en/of stearine, waar bijna alle andere kaarsen van gemaakt zijn.

Oftewel, onze kaarsen zijn duurzaam, omdat we ook alleen duurzame was, geuroliën, potjes, verpakkingen en zelfs de inkt van ons logo op de verpakkingen gebruiken. Alles is vegan, en biologisch afbreekbaar. Bovendien is ons productieproces ook duurzaam, gezien alle producten ambachtelijk worden gemaakt. Duurzamere kaarsen dan die van ons, zijn bijna niet verkrijgbaar.

Groeten,
Steven
VCandles
 
elegantweaves
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 mei 2017
Contacteer:

Re: Zoek jij een leverancier voor kaarsen?

02 juni 2022

Wat zijn de inkoop prijzen? kan ik die per mail of pm ontvangen?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
StevenShop
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 januari 2021
Contacteer:

Re: Zoek jij een leverancier voor kaarsen?

07 januari 2023

Sorry voor de late reactie.

Ik heb je een berichtje gestuurd via badpareltjes.nl 
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht