Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
forelvisser
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 december 2010
Locatie: Swifterbant
Contacteer:

Inkopen in Belgie

20 maart 2011

Hallo allemaal,

Zijn er nog voor of nadelen bij het inkopen bij een groothandel in belgie??

Ik heb begrepen dat er geen douane mee aan te pas komt maar, hoe zit het met de btw en komen er nog andere kosten bij buiten de bezorgkosten om bij.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Inkopen in Belgie

21 maart 2011

Inkopen zijn BTW vrij tenminste als jij een geldig NL BTW nummer hebt...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
forelvisser
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 december 2010
Locatie: Swifterbant
Contacteer:

Re: Inkopen in Belgie

21 maart 2011

Hoi eentje,

Ik heb inmiddels een mail van de groothandel gehad en die schrijft geeft ook aan dat zonder BTW gefactureerd wordt. Bedankt voor je antwoord in elk geval
 
joelphil
Berichten: 183
Lid geworden op: 22 juli 2010

Re: Inkopen in Belgie

22 maart 2011

Onthoud wel dat je intracommunautaire aangifte moet doen als je zaken met het buitenland doet. Dit mag je niet verwerken in de standaard aangifte omzetbelasting.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Vekto.nl
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 februari 2011

Re: Inkopen in Belgie

06 april 2011

Onthoud wel dat je intracommunautaire aangifte moet doen als je zaken met het buitenland doet. Dit mag je niet verwerken in de standaard aangifte omzetbelasting.
Daar heb je een boekenhouder voor.

Aankoop/Verkoop binnen EU lidstaten particulier of zakelijk hebben geen aangifte nodig en de douane staat hier ook verder buiten.

Zakelijke klanten met een geldig BTW nummer kunnen met vrijstelling van BTW verhandelen.
Particulier betalen bij gekochte producten binnen EU lidstaten het BTW tarief van de desbetreffende land waar de goederen zijn gekocht.
 
forelvisser
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 december 2010
Locatie: Swifterbant
Contacteer:

Re: Inkopen in Belgie

06 april 2011

Hallo,

Ik ben weer wijzer geworden door jullie antwoorden, mijn vrouw kan boekhouden dus dat is geen punt,
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht