Webwinkeleigenaar meningen gevraagd

1
Beste Webwinkel eigenaren,

Wij gaan zeer binnenkort beginnen met het leveren van gadgets, laptops, pc Tabs en console accessoires.
Omdat veel kleine webshops geen groot budget hebben om voordelig in te kopen,
springen wij hierop in om al vanaf 5 stuks zeer voordelig in te kopen,
en niet pas bij 50 of 100 st.

Omdat wij een zeer goede start willen maken,
voor ons maar ook voor de samenwerking met webshopeigenaren.
willen wij graag van jullie weten;
wat vinden jullie nu belangrijk in de samenwerking met een leverancier?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Met vriendelijke groet,

Sdt

Re: Webwinkeleigenaar meningen gevraagd

2
Voor mij is een vast contactpersoon altijd heel prettig werken. Hij/zij weet wat ik wil en heb en kan daar op inspringen wanneer er iets nieuws op de markt is wanneer dit voor mij interessant is. Bovendien is het makkelijk en snel handelen wanneer er problemen zijn.

Tuurlijk zijn er nog andere zaken en wellicht is het in jou branche anders maar dit werkt voor mij prettig en snel.

Re: Webwinkeleigenaar meningen gevraagd

4
Een goed geautomatiseerde backoffice vind ik belangrijk: even inloggen, zodat je meteen het complete assortiment en de actuele voorraden ziet en direct een inkooporder kunt plaatsen. Scheelt erg veel tijd voor telefoontjes, e-mail en autoritten.

Daarnaast is het voor de "augmented service" wel handig als een leverancier onder meer productfoto's, pack shots, verkoopteksten, productdocumentatie en dergelijke kan aanleveren.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webwinkeleigenaar meningen gevraagd

5
dankje voor de mening/tips.
backoffice is inderdaad vaak een ondergeschoven kindje men kijkt meer naar de frontoffice, maar voor eigenaren van webshops is met name de backoffice belangrijk. hier zullen we zeker aandacht aan gaan besteden.

Re: Webwinkeleigenaar meningen gevraagd

8
we zijn bezig met een dropship programma, eerst willen wij weten wat de hardlopers zijn, hierin kunnen we dan een dropshipprogramma opzetten, en wij ook snel kunnen leveren aan de klant van de webshop, en door de grote inkoop van hardlopers, krijgt de webshop eigenaar een scherp tarief.

Re: Webwinkeleigenaar meningen gevraagd

9
Het antwoord lijkt mij duidelijk

prijs/kwaliteit/levertijd

Belangrijkste punten voordat je uberhoud aan de slag kan. Ben bijna 10 jaar actief als inkoper en weet meteen bij het eerste gesprek of we wat aan elkaar hebben.

Gevestigde onderneming met veel verkoop ervaring weet hoe dit werkt, neem aan dat jullie een groothandel zijn in consumenten elektronica?

Mochten de eerste drie punten samen met het gesprek goed verlopen dan kijk je naar de volgende onderdelen.

- Handeling- of verzendkosten bij minimum order bedrag
- RMA afhandeling en verloop van procedure (wie betaald wat)
- Betaal condities

Contact persoon is nodig om het proces op te starten, daarna moet je alles af kunnen handelen met een inkoopopdracht. Taak van de leverancier om je op de hoogte te houden van nieuwe ontwikkelingen.

Als dit in order is dan komen de details zoals een aantal voorbeelden hierboven genoemd.