Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Miekkie
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 januari 2009

Rechten spullen verkopen uit een winkel?

08 januari 2009

Goedenavond,

Ik vraag me af welke rechten er zijn voor het verkopen van spullen die je zelf in een winkel hebt gekocht? het gaat dan niet om 1 artikel maar om echt 'inkoop' in de winkel en dat vervolgens verkopen. Bijvoorbeeld inkoop bij de Makro, Wibra of bij de Action?

Weet iemand hier iets over of weet iemand waar ik hier informatie over kan vinden?
Ik heb zelf al gezocht maar kan er zo snel niks over vinden.

Mvg Annemieke
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

11 januari 2009

Ik snap niet precies wat je bedoeld. Waarschijnlijk bedoel je de rechten die je hebt naar aanleiding van de algemene voorwaarden van die winkels? Dan zul je bij die winkels de algemene voorwaarden moeten opvragen.
 
Miekkie
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 januari 2009

11 januari 2009

Wat ik bedoel is stel ik ga naar de makro, ik haal daar 10 grote zakken met chips en die ga ik vervolgens zelf weer verkopen via m'n website. Mag dit?
Hetzelfde voorbeeld maar dan bij de wibra, ik koop daar 10 pakken met 5 schriften en die ga ik vervolgens zelf weer verkopen via m'n website.
Mag dit?

Snap je wat ik bedoel?
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

14 januari 2009

Even de algemene voorwaarden van de winkel navragen. In de meeste gevallen mag dit ja.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Miekkie
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 januari 2009

19 januari 2009

ok! bedankt voor je antwoord.
 
kattig
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 december 2008

22 januari 2009

Vaak staat, zeker bij artikelen waar wederverkoop interessant is, erbij vermeld "niet voor wederverkopers". Ik zou dat wel respecteren. Hou er ook rekening mee dat je belastingen er nog af gaan; is het dan nog interessant? Beter is het om gewoon via de groothandel je artikelen in te kopen.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

23 januari 2009

Vaak staat, zeker bij artikelen waar wederverkoop interessant is, erbij vermeld "niet voor wederverkopers".
Dat valt enorm mee. Het hele idee van groothandels is vaak juist dat ze 'agenten' of webwinkels zoeken maar niet weten waar ze elkaar moeten vinden.

Ik zal eens een vraag en aanbod forum maken waar mensen elkaar kunnen vinden. Misschien is het een idee.
Hou er ook rekening mee dat je belastingen er nog af gaan; is het dan nog interessant? Beter is het om gewoon via de groothandel je artikelen in te kopen.
Ook hierin valt het mee. De belastingen gaan over het verschil dat je over houd nadat je de kosten van de winkel en alle inkoop eraf hebt gehaald. Heb je voor veel geld ingekocht en ook al heb je al wat verkocht, toch nog geen winst? Dan ook nog geen belasting.
 
Miekkie
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 januari 2009

29 januari 2009

Bedankt voor de reactie en antwoorden.

Wat wilde je doen met een vraag en aanbod forum? Is die er eigenlijk intussen al of duurt dat nog even?

Groetjes Annemieke
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

29 januari 2009

Wat wilde je doen met een vraag en aanbod forum? Is die er eigenlijk intussen al of duurt dat nog even?
Ik heb een 'Vraag & Aanbod forum gemaakt.
 
Miekkie
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 januari 2009

29 januari 2009

Wat kun je met dat forum doen?

Het zal wel een domme vraag zijn want ik weet wel wat vraag en aanbod is maar ik snap niet zo goed wat het te maken had met dit onderwerp..
 
Miekkie
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 januari 2009

29 januari 2009

Ahhh, ik snap de bedoeling van het forum al... Ik denk dat mensen er wat wel mee kunnen, er stonden nu al een aantal berichtjes op ;)
 
bram.linders
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 maart 2018

Re: Rechten spullen verkopen uit een winkel?

08 maart 2018

Zo te zien mag het door verkopen van producten uit een winkel dus. 
Geldt dit ook voor (sneaker) merken? mag ik naar bijvoorbeeld een Nike/Adidas gaan en een paar kopen en weer door verkopen? 
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Rechten spullen verkopen uit een winkel?

08 maart 2018

Ja, dat mag. In Europa geldt vrij verkeer van goederen.

Waar je mee op moet passen is gebruik van logo's en productafbeeldingen. Je hebt niet zomaar toestemming om hun logo te gebruiken op jouw website.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht