Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Alcohol verkopen

22 april 2011

Wij krijgen regelmatig vragen of wij alcohol kunnen leveren. Nu is mijn vraag: mag dit legaal? Wat ik zo her en der gelezen heb op het net is van wel bij licht-alcoholische dranken alleen moeten wij er dan zeker van zijn dat de koper oud genoeg is. Maar de uitwerking daarvan is nogal moeilijk.

Kan het naar bv. een tnt-punt of dhl-punt toegezonden worden en dat ze daar om legitimatie vragen qua leeftijd? Want de klanten willen ons wel een kopie id-bewijs sturen maar wie zegt dat zij dat echt zijn?
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Alcohol verkopen

22 april 2011

gevonden op alcoholinfo.nl

Sterk- en zwak alcoholhoudende drank mag beiden online via websites aangeboden worden. Dit moet wel vanuit een erkende winkel gebeuren die een vergunning tot verkoop van alcoholhoudende drank heeft. Heeft iemand alleen een webwinkel zal geen vergunning afgegeven worden.

Men is verplicht bij aflevering van de drank de leeftijd te controleren van de koper. Beneden de 16 jaar mag geen alcohol verkocht worden. Sterke drank mag pas vanf 18 jaar gekocht worden.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Alcohol verkopen

22 april 2011

Houd in jullie specifieke geval, voor eventuele import uit de VS, ook rekening met de afdracht van accijns.

http://www.douane.nl/zakelijk/accijnzen/

Op een afhaalpunt wordt aan de hand van een legitimatiebewijs de identiteit van de koper gecontroleerd, niet de leeftijd. De meeste webwinkels lossen het nu op door kopers een geboortedatum te laten invullen; geeft een koper namelijk opzettelijk een onjuiste geboortedatum op, dan pleegt deze valsheid in geschrifte.
 
Vekto.nl
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 februari 2011

Re: Alcohol verkopen

22 april 2011

Wij krijgen regelmatig vragen of wij alcohol kunnen leveren. Nu is mijn vraag: mag dit legaal? Wat ik zo her en der gelezen heb op het net is van wel bij licht-alcoholische dranken alleen moeten wij er dan zeker van zijn dat de koper oud genoeg is. Maar de uitwerking daarvan is nogal moeilijk.

Kan het naar bv. een tnt-punt of dhl-punt toegezonden worden en dat ze daar om legitimatie vragen qua leeftijd? Want de klanten willen ons wel een kopie id-bewijs sturen maar wie zegt dat zij dat echt zijn?
Weet waar je aan begint. Niet iets wat je er even bij doet. Zoals hierboven al aangegeven krijg je niet zomaar een vergunning.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht