Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
jappert
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 juli 2011

Leverancier kleding, is er markt voor?

26 juli 2011

Beste iedereen,

Ik ben pas geleden benaderd door mijn broer, die een naaiatelier in Thailand runt, of ik interesse heb om met hem samen te werken..

Mijn broer maakt voornamelijk damesmode, maar ook bijvoorbeeld blanco (of bedrukte) tshirts. Volgens hem wordt hij regelmatig benaderd door webwinkels om kleding voor hun te maken, maar een groot aantal haakt af vanwege de grote afstand en betalingen naar het buitenland. Volgens hem kan ik als tussenpersoon werken..

Zelf begin ik dit jaar met een HBO opleiding en ik weet niet precies waar te beginnen, daarom wil ik eerst de markt uitzoeken..

Mijn broer kan bijna elk soort kleding maken in kleine getallen, minimaal 20stuks per maat en materiaal. Wat hij minimaal nodig heeft is een patroon of een gedetaileerde foto (plus omschrijving van soort materiaal) en hij kan een sample maken..

Wat ik graag wil weten van de webwinkelforum gebruikers is of jullie dit een goed idee vinden of misschien zelfs interesse hebben in dit.

Met vriendelijke groet,

Jaap
 
Jawel
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 januari 2010
Contacteer:

Re: Leverancier kleding, is er markt voor?

28 juli 2011

wij produceren zelf in thailand in kleine oplagen.
wat het voor ons interesant maakt is de kwaliteit die we zelf in de hand hebben en het feit dat we producten kunnen aanbieden die niemand heeft. niche kleding is interesant maar zodra de oplage groter worden is het interesanter om dit in china te outsourcen. oplage gaat omhoog en prijzen klappen omlaag. wij verkopen kimono's van hoge kwaliteit, de chinese mindere kwaliteit liggen op 1/3 van onze prijzen. we verkopen er heel weinig maar we krijgen ook nooit klachten of iets terug. de start van productie in thailand was een drama. maten verkeerd en meisjes hebben een andere vorm en zijn niet 1.50cm lang zoals in thailand. het leek wel of ze erg goed waren met naald en draad maar volkomen geen gevoel hadden. ik kom er nu 2x per jaar en alles loopt nu maar het is en blijft erg veel werk. kosten baten is volkomen zoek, daar doen we het in iedergeval niet voor.

hij is je broer dus het lijntje is korter maar je moet er boven op blijven zitten. niet letterlijk ,dat vind hij niet leuk.
 
jappert
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 juli 2011

Re: Leverancier kleding, is er markt voor?

28 juli 2011

Mijn broer had in het begin ook problemen met de productie in Thailand.. Hij heeft een winkel dat rokjes verkoopt in Bangkok en liet eerst de kleding door naaiateliers maken. Maar het meerendeel wilde de orders niet aannemen en diegene die het wel wilden, deden geen goed werk. Daarom heeft hij besloten om de productie zelf te doen.. Over kwaliteit maak ik me dus weinig zorgen.

Hij wil mij partijen rokjes toesturen met als plan dat ik op zoek ga naar wederverkopers, maar om eerlijk te zijn heb ik maar weinig verstand van rokjes.. Ik zie het zelf meer zitten om ontwerpen op maat te verkopen aan webwinkels.

Wat ik eigenlijk hoop te horen is hoe ik dit moet beginnen.. Zelf een webwinkel beginnen? Advertenties op marktplaats, of misschien direct contact maken met webwinkels?
 
Jawel
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 januari 2010
Contacteer:

Re: Leverancier kleding, is er markt voor?

28 juli 2011

Wij hebben zeker interesse mits de prijzen goed zijn.
het idee om zelf dingen te produceren en te verkopen is lastig. oplage prijzen etc.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Nico88
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 januari 2012

Re: Leverancier kleding, is er markt voor?

31 januari 2012

Beste Jaap,

Ik weet niet of je broer/ jij nog op zoek zijn naar potentïele klanten, maar ik ben bezig met het opstarten van een eigen webshop en ik zou graag een kijkje willen nemen in de producten die er in het atelier gemaakt zijn/worden.

Is er een mogelijkheid dat ik in contact kan komen met jou of je broer om hier verder op in te gaan?

Ik hoor graag van je!

Groeten, Nicolien
 
Webshop Informatie
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 januari 2012

Re: Leverancier kleding, is er markt voor?

01 februari 2012

De Kleding niche is een niche waar veel webwinkels actief in zijn. Je kunt het altijd proberen om als tussenpersoon/leverancier te werken. Houd wel rekening met de juridische verplichtingen qua invoer e.d.
Alles over webwinkels vind je op http://www.webshop-informatie.nl
 
Imane 21
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 augustus 2012

Re: Leverancier kleding, is er markt voor?

08 augustus 2012

Normaal naai ik zelf altijd mijn ontwerpen, maar omdat de vraag nu te veel wordt ben ik op zoek naar een leverancier die de kledingstukken in kleine oplages kan maken precies zoals ik ze wil hebben.

Neemt jouw broer op dit moment nog nieuwe opdrachten aan?
 
Shar
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 december 2016

Re: Leverancier kleding, is er markt voor? Op zoek naar een productiebedrijf

18 december 2016

Hai allemaal,
Ik wil graag jurken laten maken en zoek een productiebedrijf. De bedoeling is in hele kleine oplages, dus hoop ik dat iemand mij kan helpen om een productiebedrijf te vinden.
Groetjes

Shar
 
Kropkins
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 januari 2017

Re: Leverancier kleding, is er markt voor?

02 januari 2017

Hoi Shar 

Als je nog interesse hebt, kan ik jou helpen .Meestal maak ik kleine aantallen in mijn naaiatelier in Zeist maar als ik geen tijd heb, laat ik in naaiatelier in het Polen  produceren. Mag ook grote aantallen laten produceren . 
Groetjes, 
Bea.
 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Re: Leverancier kleding, is er markt voor?

06 januari 2017

Met zo'n ingang (een broer, die naar ik aanneem betrouwbaar is) heb je goud in handen. Wat je ook doet, ga hier mee door.
Kledingbranche is moeilijk om uniek te zijn en een goede prijs/kwaliteitverhouding aan te bieden, maar dit is een situatie die je echt moet gebruiken.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht