Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Joyce
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 maart 2009

Hoe regel je de inkoop van artikelen?

29 maart 2009

Hallo,

Ik wil samen met mijn moeder een webwinkeltje beginnen in hobbyartikelen. Hoe kom je nu aan goede leveranciers? Hoe regel je dat je er spullen kan inkopen en bestellen? Doe je dat via internet of maak je een afspraak?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Met vriendelijke groet,
Joyce
 
Mart1961
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 februari 2007
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

30 maart 2009

Is afhankelijk wat je wilt gaan verkopen.

Dan kan je kijken of je via groothandels of fabrikanten je spullen wilt onttrekken. Lees bijvoorbeeld over producten inkopen, of over zakendoen met groothandels en leveranciers. Ga bijvoorbeeld op zoek naar het merk of de producent. Maar pas op: zitten die fabrikanten in Nederland? Als je dat duidelijk hebt, kun je daarmee in contact treden. Dat is voor iedere branche weer anders.
 
Bloemetjes en Bijtjes
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mei 2009
Locatie: Goes
Contacteer:

17 juni 2009

Ik ben ook erg benieuwd hoe je aan goede leveranciers komt.
Want via google gaat dat niet zo makkelijk als ik gedacht had...
En hoe kom je te weten waar en wanneer er relevante beurzen zijn?

Groetjes
Mirjam
Bloemetjes en Bijtjes
www.bloemetjes-en-bijtjes.nl
Voor originele en betaalbare kraamcadeaus!
 
kookfreak
Berichten: 79
Lid geworden op: 02 mei 2010

02 mei 2010

Wellicht eens kijken bij trademart in Utrecht. dat is een soort beurs waar ondernemers spullen kunnen kopen. Ben er zelf nog nooit geweest maar ga er morgen heen.

www.trademart.nl

Ze hebben er ook lijsten met exposanten op die website.

Ik ga er morgen heen voor het eerst en ik blijf ze net zo lang lastig vallen tot ik iemand heb gevonden die zaken met me wil doen.

Sowieso met leveranciers en groothandels kan je beter of via direct contact of via telefoon afspraken maken. Op emails reageren ze nooit om de een of andere reden. Wel een vreemde manier van bedrijfvoering maar zo zit die wereld schijnbaar in elkaar.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
kookfreak
Berichten: 79
Lid geworden op: 02 mei 2010

04 mei 2010

Ik ben gister bij de trademart geweest in Utrecht. Ik heb leuk zaken gedaan daar. Ik heb meteen al 3 importeurs gevonden voor allemaal luxe pannen en keuken spullen en kookboeken enzo en ben nog in onderhandeling met een andere.

Heb in elk geval al inzicht in marges inkoop en verkoop prijzen enzovoorts.
Nu kan ik in elk geval een goed begin maken.

Ik kan het iedereen aanraden om eens naar de trademart Utrecht te gaan. gewoon bij de balie vertellen dat je een starter ben in de detail handel en of je een dagkaart mag, dan krijg je wel een kaartje. Email anders even voor de zekerheid naar de trademart of ze hebben wat je zoekt en of je de beurs op mag. Het is niet elke dag open namelijk.
 
Cisca
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 april 2010
Locatie: Assen
Contacteer:

28 mei 2010

In september is er een vakbeurs voor hobbywinkels in Arnhem, KreaVak. Voor hobbywinkels enz.
Cisca
Transfershop.eu
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

28 mei 2010

Ik ben gister bij de trademart geweest in Utrecht. Ik heb leuk zaken gedaan daar. Ik heb meteen al 3 importeurs gevonden voor allemaal luxe pannen en keuken spullen en kookboeken enzo en ben nog in onderhandeling met een andere.

Heb in elk geval al inzicht in marges inkoop en verkoop prijzen enzovoorts.
Nu kan ik in elk geval een goed begin maken.

Ik kan het iedereen aanraden om eens naar de trademart Utrecht te gaan. gewoon bij de balie vertellen dat je een starter ben in de detail handel en of je een dagkaart mag, dan krijg je wel een kaartje. Email anders even voor de zekerheid naar de trademart of ze hebben wat je zoekt en of je de beurs op mag. Het is niet elke dag open namelijk.
Goede tip! Ga dat van de zomer maar eens doen, denk ik.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht