Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Framboos1992
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 augustus 2011

NYX Cosmetics groothandel

03 augustus 2011

Goedemiddag,

Ik ben al enige tijd bezig met een webshop op te zetten voor cosmetica. Ik wil ook graag het merk NYX Cosmetics gaan verkopen, alleen heb ik heel veel moeite om een goede leverancier vanuit Amerika te vinden. Kan iemand mij misschien hiermee helpen?

Mijn tweede vraag is, heeft er iemand enig idee dat als ik deze cosmetica importeer naar Nederland of ik hier dan nog invoerrechten over moet betalen?

Alvast bedankt!
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: NYX Cosmetics groothandel

03 augustus 2011

Bel de fabrikant (níét e-mailen) en vraag om een lijst met aanbevolen importeurs en/of groothandels voor ons deel van Europa (Nederland, België, Duitsland, eventueel de UK).
 
Miran
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 juli 2010

Re: NYX Cosmetics groothandel

03 augustus 2011

Ik denk niet dat het nodig is om het vanuit Amerika te laten verschepen. Kijk maar eens op de site http://www.trustman.se. Zij zijn o.a. ook distributeur van NYX. Zij hebben dit jaar in maart nog op de beurs gestaan in Italië.

Succes!
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: NYX Cosmetics groothandel

03 augustus 2011

Toch helpt een lijst met meerdere importeurs/groothandels omdat je zelf kunt gaan "shoppen": het kan per artikel zomaar enkele euro's inkoopkosten schelen! Moet eerlijk bekennen dat ik die beginnersfout zelf ook heb gemaakt, maar de ene groothandel is de andere niet.

Daarnaast is het niet handig om je webshop te afhankelijk te maken van één toeleverancier; een tweede achter de hand houden garandeert continuïteit.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Framboos1992
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 augustus 2011

Re: NYX Cosmetics groothandel

03 augustus 2011

Hartstikke bedankt!

Ik heb gelijk via de e-mail contact opgenomen met Trustman International, benieuwd wat daar uitkomt.

En je hebt inderdaad gelijk dat het handig is om meerdere leveranciers te hebben, ik ben nog steeds hard op zoek.
Had er ondertussen wel 1 gevonden in Amerika waar je met inkopen boven de 500$ 30% korting krijgt, dit scheelt wel een heel stuk in de prijs maar de hoge verzendkosten staan daar weer tegenover.
 
Framboos1992
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 augustus 2011

Re: NYX Cosmetics groothandel

03 augustus 2011

En iemand misschien enig idee over de invoerrechten hoe dat zit bij cosmetica?
 
Miran
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 juli 2010

Re: NYX Cosmetics groothandel

03 augustus 2011

Klopt wat Ward zegt. Ik zou zeker ook niet voor één gaan.

Ik heb denk ik nog eentje die erg interessant is voor je. Het is een Nederlandse groothandel die ook NYX in het assortiment heeft : http://www.enchantra.eu/index.php/wholesale
 
Framboos1992
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 augustus 2011

Re: NYX Cosmetics groothandel

03 augustus 2011

Ben ook van plan om contact op te nemen met zoveel mogelijk groothandels. Heb zojuist Enchantra een e-mail gestuurd.

Bedankt!
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: NYX Cosmetics groothandel

04 augustus 2011

Je moet zoals ward al zegt altijd bellen. Zo'n groothandel die een mail krijgt van een webwinkel die nog niet eens is gestart zal je niet altijd direct serieus nemen. Je mail kan zomaar onbeantwoord blijven.

Ik deed ook alles via mail in het begin. Lekker makkelijk natuurlijk. Je merkt gewoon dat daar veel minder (positieve) response op is dan wanneer je belt met een groothandel.
 
Framboos1992
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 augustus 2011

Re: NYX Cosmetics groothandel

09 augustus 2011

Ik heb zojuist contact gehad met de groothandel uit Zweden en een prijslijst ontvangen.
Ook een groothandel gevonden in Amerika waar je als Wholetrade seller goede korting krijgt.

Ben hier dus al heel tevreden mee om mee te beginnen, maar ik blijf zoeken.
Overigens hoef je als je cosmetica invoert geen invoerrechten te betalen, had even gebeld met de douane :)

Bedankt voor de hulp!
 
Elke
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 augustus 2011
Contacteer:

Re: NYX Cosmetics groothandel

15 augustus 2011

Vergis je daar niet in. Ik importeer ook cosmetica en je hebt wel degelijk kosten aan de douane. Je betaalt sowieso btw + adminstratiekosten en meestal ook douanekosten en kosten voor een voorschot. Zo zit je toch snel aan zo'n 25% extra. Ik heb al gemerkt dat ze het aan de telefoon vaak simpeler voordoen dan het is.

Hou ook rekening met verzendkosten, voor één doos van een kilo of 25 betaal je snel 250 dollar.
 
Framboos1992
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 augustus 2011

Re: NYX Cosmetics groothandel

26 augustus 2011

@Elke

Bedankt voor je bericht! Ik heb mijn eerste bestelling ontvangen vanuit Amerika en moest dus inderdaad btw betalen. Geen probleem, alleen had wel fijn geweest als dit inderdaad wat duidelijker was geweest. De bezorger van de UPS bleef maar volhouden dat het invoerrechten waren dus heb ik toch nog even met de douane en UPS gebeld voor uitleg.

En de verzendkosten waren mij al bekend, inderdaad rond die prijs. Ik heb 4 pakketten laten verzenden van 50 kilo in totaal. De verzendkosten waren 460 euro inclusief de verzekering.

Mag ik vragen bij welke leverancier jij besteld? Ik heb er tot nu toe maar 1 kunnen vinden in Amerika. Zweden was geen optie, deze is simpelweg te duur.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht