Re: Ik krijg geen voorraad los bij groothandels

31
Het is een kip-en-ei-probleem, maar de groothandels waar je wel welkom bent met kleine orders, zijn vaak de groothandels met een heel ongunstige marge. In het gunstigste geval krijg je een "eindejaarsbonus" van een paar procent bij een jaarinkoop vanaf € 50.000 of € 100.000, maar die heb je dan feitelijk al zelf betaalt via fors hogere inkoopprijzen.

Half Nederland winkelt onderhand met een (geleend) pasje bij de Makro of Metro, maar er is toch echt een verschil tussen "grootverbruik" en "groothandel".

Wat wel werkt: bel of mail de fabrikant en vraag om een lijst met groothandels. Daar zitten vaak wel een paar groothandels tussen die je nog niet kende en waarmee je fatsoenlijk zaken kunt doen.

Re: Ik krijg geen voorraad los bij groothandels

32
ik krijg ook geen voorraad los bij veel groothandels omdat ze vinden dat ik te weinig artikelen heb op mijn webshop volgens hen. Heel irritant, want ik moet natuurlijk eerst inkopen doen om artikelen te krijgen.
Ik heb wel gewoon een kvk nummer en een al geopende webshop met spullen erop.. maar zelfs dat is niet altijd genoeg. Maar gelukkig zijn er veel kleinere groothandels die je wel een kans geven (wel met kvk maar dat is alleen maar beter, anders kan iedereen er kopen)

Daarbij wil ik jullie meteen waarschuwen voor groothandel Mulder in Veendam. Ik heb daar crocs besteld, komen ze binnen, zijn het neppers! ik heb al paar keer gebeld en dan zeggen ze: we bellen zo terug. Doen ze iedere keer niet. Ik heb vaak gemaild afgelopen weken.
Geen reactie. Ik ben dus nu veel geld kwijt en heb 50 paar nep crocs waar ik niks mee kan. :?

groetjes tabitha
goldfeeling.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Ik krijg geen voorraad los bij groothandels

35
Tsja, ik vind een kvk-inschrijving niet meer dan logisch eigenlijk. Ik zou als groothandel zijnde misschien nog wel info willen verstrekken aan een ondernemer in de opstartfase, maar zeker niet leveren. Op de trademart kom je trouwens ook niet zonder kvk dacht ik.

En ja, groothandels die kleine orders leveren, zijn duurder. Ook zo logisch als wat. Prima om mee te starten toch? Dan hoef je niet te grote aantallen in te kopen per keer, en krijg je een beetje een idee wat er loopt. Dan kun je later vanzelf groter inkopen.

Hoe moeilijk groothandels doen, hangt ook of van de branche. In de hobbybranche bijvoorbeeld is het behoorlijk moeilijk om wat los te krijgen, omdat ze juist bang zijn voor particulieren die vaak knutselen en goedkoop aan hun knutselspullen willen komen.