Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Mia23
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 februari 2012

Ik wil een schoonmaakwebwinkel beginnen.

21 februari 2012

Hallo mijn naam is Mia,

Ik wil graag een webwinkel beginnen. Dit zou een webwinkel worden die dingen zoals wc-papier, zeepdispansers, en schoonmaakspullen levert aan bedrijven. Mijn vraag is.. waar en hoe kan ik leveranciers vinden? Wie kan mij hierin helpen? :D
Ook heb ik nog een hele belangrijke vraag... ik probeer al een hele tijd goed te googlen naar de concurrenten in mijn omgeving maar echt met resultaat kom ik er niet uit. Zijn hier andere programma`s dan alleen google. Hoe deden of doen jullie dit voor de marktonderzoek?
 
Webshop Informatie
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 januari 2012

Re: Ik wil een schoonmaakwebwinkel beginnen.

21 februari 2012

Beste Mia,

Maak eerst een goede omgevingsanalyse en niet alleen webwinkels maar ook supermarkten. Je geeft aan wc-papier te willen gaan verkopen. Waarom via jou en niet bij een lokale supermarkt? (of moet ik aan die industriële pakketten denken?)

Eerste hit bij mij met Google:Wc-papier groothandel
Alles over webwinkels vind je op http://www.webshop-informatie.nl
 
Mia23
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 februari 2012

Re: Ik wil een schoonmaakwebwinkel beginnen.

21 februari 2012

Hier kun je denken aan de bulk verpakkingen. Dus niet zo een page veerpakking maar dingen zoals grotere rollen als van Tork. Zeep dispansers en ontsmettingszeep. Echt dat soort dingen wat je meer gebruikt wordt in de horeca, kassen enz. Waar ook schoonmaakbedrijven hun spulletjes kunnen inkopen.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Ik wil een schoonmaakwebwinkel beginnen.

21 februari 2012

Als je dus een soort groothandel wil worden dan zou ik beginnen met de fabrikanten aanschrijven/bellen/mailen en faxen of ze aan jou willen leveren.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Ik wil een schoonmaakwebwinkel beginnen.

21 februari 2012

Zijn die er nog niet genoeg? En dan leveren die ook meteen papier en andere kantoorartikelen mee. Alleen schoonmaakartikelen lijkt me wat weinig.
 
Mia23
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 februari 2012

Re: Ik wil een schoonmaakwebwinkel beginnen.

21 februari 2012

Hoe zie je dat voor je dan Paul?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Ik wil een schoonmaakwebwinkel beginnen.

21 februari 2012

Hoe zie je dat voor je dan Paul?
Deze markt is ingericht op gemak of zelfs gemakzucht: "We bestellen onze kantoorbenodigdheden altijd bij ..." Vaak krijgt de dienstdoende secretaresse (pardon: office manager) dan ook nog een cadeautje waaraan zij alleen zelf iets heeft, niet de baas.

Maar dat was niet je eigenlijke vraag. Als je wilt weten waar er groot wordt ingekocht en wat je daarin voor rol kunt spelen, moet je eens gaan praten met de facilitair managers van ziekenhuizen, scholen, enzovoort.
 
RubenHuls
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 maart 2012

Re: Ik wil een schoonmaakwebwinkel beginnen.

14 maart 2012

Beste Mia,

Misschien heb je hier iets aan:

http://www.groveko.nl/schoonmaakartikel ... DgodPX0BXw
 
Arthur
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 januari 2011

Re: Ik wil een schoonmaakwebwinkel beginnen.

27 maart 2012

Als 'ie online is koop ik wel een toiletrolletje bij je, ter aanmoediging. O ja, doe ook maar een wc-eend. Om het setje compleet te maken graag een wc-borstel oftewel een remspoor verwijderaar.
 
HansToilet
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 juni 2017

Re: Ik wil een schoonmaakwebwinkel beginnen.

12 juni 2017

Hi Mia, vergeet niet dat het jaren kost en veel investeringen vergt om een goedlopende webwinkel te hebben. Dat hebben wij met 123Toilet ook gemerkt. 
Maar na jaren van keihard werken zijn we een heel eind gekomen. Zo ver zelfs dat we ons nu en groothandel mogen noemen.
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 19 juni 2017, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Spamlink weggehaald.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Ik wil een schoonmaakwebwinkel beginnen.

14 juni 2017

Ik zie diverse site's hierboven waar iedereen direct kan bestellen en dus eigenlijk je concurrent zijn en niet zozeer direct groothandel.
PM voor een paar groothandels die per klant een prijsopgave doen. Je moet dus eerst een login aanvragen.

Weet ook niet uit welke hoek je komt?
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Gebruikersavatar
Gripzakjes.net
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 februari 2017

Re: Ik wil een schoonmaakwebwinkel beginnen.

15 juni 2017

Gaan we nu echt actief reageren op een topic van 5 jaar terug ? 
 
lashawndacstalveyuv
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 oktober 2017

Re: Ik wil een schoonmaakwebwinkel beginnen.

12 oktober 2017

Leuk idee om een schoonmaak webwinkel te beginnen. Hier zijn nog niet veel websites van. Ik heb zelf een kledingwebsihop. hier zijn er natuurlijk duizenden van.
Wat ik dan ook merk, is dat ik mijn best moet doen om onderscheidend te blijven van de andere kleding webshops. Twee maanden geleden ben ik naar een cursus geweest waarbij ik geleerd heb hoe ik onderscheidend kan blijven. De conclusie was eigenlijk dat je moet zorgen dat mensen over je bedrijf praten. Daarom zorg ik er vanaf nu voor dat bloggers over mijn webshop schrijven op hun blogs. Een voorbeeld van een blog website is bijvoorbeeld http://www.bartvandermeijden.nl/ 

Zorg dus dat wanneer je schoonmaak webwinkel opgericht is, dat bloggers over je schrijven. Succes ermee! 
 
Oli4321
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 maart 2014

Re: Ik wil een schoonmaakwebwinkel beginnen.

13 oktober 2017

Gaan we nu echt actief reageren op een topic van 5 jaar terug ? 
:)
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht